Gå til innhold

Hei til alle som tror de har sopp!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mye problemer med sopp i forrige ammerunde, og mellom hver kur med soppmidler hadde jeg ofte såre brystknopper. Det samme gjentok seg denne gangen, og når soppkuren ikke hjalp gikk jeg ut i fra, som forrige gang, at det var gjenstridig sopp. Nå hadde jeg nettopp bestemt meg for at dette bare var noe jeg måtte leve med, for mycostatinkur til baby og meg, koking av alt sengetøy, vasking av leker, tørking av pupper osv osv er virkelig mye styr!

Men! Så var jeg hos hudlege i en annen sammenheng, og lot ham se på sakene. Og han sa: eksem! Jeg har rett og slett hatt eksem hele tiden uten å skjønne det. Kortisolkrem har hjulpet, og nå vet jeg hva jeg skal gjøre om det blir ille igjen. Så, damer: prøv å gå til en hudspesialist om dere har "sopp" dere ikke blir kvitt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5437853-hei-til-alle-som-tror-de-har-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset! Jeg prøver det meste for å bli kvitt det vonde i puppen (som jeg har hatt siden før jul) og som jeg hele tiden har fått beskjed om at er befengt med sopp. Fikk du reseptbelagt kortisonkrem eller holdt det med en fra apoteket uten resept? Fikk du beskjed om å vaske godt av før amming?

Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde sopp ved forrige ammerunde for 2 år siden, og jeg og dattera mi brukte Mycostatin i 5 uker uten at det hjalp nevneverdig. Så viste det seg at ingen av oss hadde sopp, men at jeg hadde en atypisk brystbetennelse - ingen kuler i brystet, ingen feber, bare noen infernalske smerter ved amming som skyldtes tilstoppede melkeganger (og ikke sopp slik de ville ha meg til å tro på sykehuset, sukk). Litt bittert å tenke på at jeg faktisk ble sår på puppene av Mycostatinen (hadde ikke sår før dette), og at dattera mi startet livet med magevondt pga miksturen.

Kanskje noe å tenke på for dere som har "gjenstridig sopp", men som ikke får utslag på sopp-prøvene. Kanskje er det noe annet? Eksem som ida pida skriver eller brystbetennelse som jeg selv hadde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...