Gå til innhold

tildlig ultralyd,må det gå gjennom fastlegen,

IBO<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke at de gjør sånt på sykehuset. Men ring til en privat lege, så får du det gjort, men må betale deretter også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blødninger eller smerter kan du nok prøve å ringe rett til sykehuset, ellers må du vel gjennom fastlegen din. Jeg fikk henvisning fra fastlegen min, og så ringte jeg selv til en klinikk og fikk time. Hadde ikke de hatt time skulle jeg ringe rett til sykehuset. Legen min sa at skulle han sende henvisninga ville det kunne ta lang tid, defor var det raskere for meg å ringe selv. Hadde det vært mer akutt hadde han nok fått time til meg med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer vel ann på hvor du bor... Ikke alle steder man får henvisning til UL av fastlegen. Jeg bor i oslo og til tross for tidligere MA og store bekymringer for at det samme skal skje igjen + brunaktig blod i uke 7 fikk jeg IKKE henvisning av fastlegen min. Det var for vanlig med litt blod og også vanlig med "bare" en MA.

Prøvde å ringe rett til sykehuset (siden jeg fikk utført utskrapning der ved MA'en sist...så har de meg i registeret), men det hjalp heller ikke. De utførte uansett ikke UL så lenge jeg ikke var henvist av lege!

Dermed ringte jeg og bestilte privat UL. Måtte betale 750 kr, men det var verdt det! Fikk se et nydelig lite hjerte slå! Skal tilbake til UL neste uke (er da 12+0), betaler 750 kr da også. Men det er det verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dumt at ikke alle kan få samme oppfølging når man bekymrer seg. Du ville nok fått UL her med din forhistorie og bekymring, jeg har "bare" spotting, aldri mistet før, men hadde ingen problemer med å få UL.

Hadde jeg ikke fått det ville jeg nok også betalt, for så mye syns jeg sjelefred er verdt. :o)

Du har selvfølgelig rett i at det kommer an på hvor man bor, og Oslo er vel et stort pressområde på akkurat dette. Godt at det finnes mange private klinikker der, så har man et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...