Gå til innhold

Kynnere og menssmerter.... Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig travel jobb med mye stress og gåing. Har vært sykemeldy 50% pga bekkenet og ryggsmerter. Nå har jeg begynnt å få veldig mye kynnere og menssmerter. Er det et tegn på at jeg bør roe ned, eller er det helt vanlig i uke 28?? Det er ganske ubehagelig og jeg blir redd for at jeg skal føde for tidlig. Har jo hørt at mange har det sånn før de føder... Noen med råd og erfaring?....

Fortsetter under...

Kommer kynnerne mer pga aktivitet/stress, eller får du disse like mye på kvelden/i helgene også? Er de vonde? Får du nedpress? dette er spørsmål jeg har sett i sammenheng med dette temaet tidligere/når jeg har spurt legen min. Hvis du har stress-kynnere er det kanskje en god ide å ta det mer med ro, mens kynnere du får uansett er hakket bedre og sunnere? slik forsto hvertfall jeg det hos legen min...

Ring legen om du er usikker, litt tidlig å føde nå;)

Kynnerne er vonde når jeg får dem pga stress, som når jeg er på jobb, eller gjør andre tunge ting.. Får kynnere til tider om kvelden også, men da er det ikke vondt, bare litt ubehagelig... Hvordan kjennes nedpress ut? Første gang, så er litt blank kan du si...:)

Førstegangs her også, så vet ikke helt sikkert:), men har hørt noen forklare det som om det kjennes ut som om babyen er på vei ut...

Det høres ut som du har stressrelaterte kynnere, og at du burde ta det mer med ro. Jeg har slike jeg også, men er 100% sm, så færre av de heldigvis. Likevel har jeg kynnere i bøtter og spann.

Sist jeg var hos legen spurte jeg om dette, og hun ha at vanlgivis er kynnere et stresstegn, men om man får sofakynnere er disse mer ok, samt vanskelig å unngå, hehe.. Den stakkars livmora må jo få lov til å trene litt også:)

Ja, det er jo bare bra den trener seg litt. Men ikke hele tiden...og sånn at det gjør vondt!!:) Tusen takk for svar. Tror nok jeg må snakke med legen om dette ja. Holder iallefall ikke ut å ha disse vonde kynnerene og smertene hver dag...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...