Gå til innhold

ul

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet hvor mange ul undersøkelser man skal til igjennom svangeskapet..? har vært til en..jeg er veldig urolig for att noe er gale..syns liksom att småen var mer livlig før..kjenner fortsatt aktivitet, men er ikke sikker på hva det er..er akkurat som rykninger, og er mulig og se det utenpå magen..men jeg vet ikke om det er spark eller hva det er..syns det virker som om det er for kjapt til å være spark..så er veldig bekymret..

så mitt spørsmål er: går det an å bestille time til ul? bare for å sjekke om alt går fint..og må man da, hvis det går an, betale for det selv?

har ikke vært gravid før, så jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter..

men takker for svar =)

Fortsetter under...

Hei!

I et normalt svangerskap er det bare en ultralyd u.s i uke 17-19. Hvis man der ser noe som trenger oppfølging ift unormal vekst av barnet eller at morkaken ligger vanskelig plassert ift fødsel så kan det bli aktuelt med flere ultralyd u.s. Du skriver ikke hvor langt du er kommet i svangerskapet. Men hvis du synes bevegelsesmønsteret har forandret seg eller engster seg så ville jeg kontaktet jordmor/lege. Jeg er også gravid for første gang og var på ul i forgårs, men må innrømme jeg ikke har kjent bevegelser ennå. Men så på skjermen at det er en livlig liten baby:-) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...