Gå til innhold

Ang narkose og evt graviditet?

Anbefalte innlegg

Kan man få narkose hvis man er gravid? Jeg skal mest sannsynlig ta en operasjon hvor det er vanlig å gi full narkose og kom på det akkurat nå... Skal til konsultasjon til uka, så jeg kan jo spørre om det da, men kanskje det er noen sykepleier, leger eller noen andre kloke her som vet? :)

Det er også litt ventetid på en eventuell operasjon tror jeg, og jeg håper jo at jeg er gravid innen den tid...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5437586-ang-narkose-og-evt-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt om tilfeller der fødende må bli lagt i narkose til keisersnitt, så det går jo tydeligvis an. Men det er sikkert noe de unngår så langt det lar seg gjøre. Så det spørs vel på alvolighets- og hastegraden av operasjonen din. Jeg ville spurt legen min nå før jeg ble gravid, så vet du hva du har å forholde deg til

Altså, det er ikke en operasjon som omhandler liv og død, det er "bare" å fjerne mandlene. Men, jeg tror det er ca 2 måneders ventetid der hvor jeg skal ta de, og det er ganske kjedelig å måtte utsette prøvinga så lenge... Dere andre som prøver skjønner meg sikkert :)

Men, samtidig så vil det jo sikkert bli "slitsomt" (ikke det at man trenger å få noen plager, men bare i tilfelle) nok å gå gravid og hvis jeg da i tillegg skal gå rundt og plages med de hersens mandlene og... Åh, hvorfor fjernet jeg de ikke for lenge siden?!

Jeg har en sønn på 11 mnd. I begynnelsen av graviditeten tok jeg operasjon med full narkose. Gikk på smertestillende og antibiotika. Visste ik at jeg var gravid, var ca 2-3 uker på vei. (Embryoet var 2-3 uker). Fikk helt hetta etterpå. Men legen min sa det ikke var farlig.

Lykke til:)

Jeg ble operert 3 ganger i narkose da jeg gikk gravid!! Dette var nødvendoge operasjoner, så jeg hadde vel ikke noe valg, men det gikk kjempefint!! Fikk ul etter operasjoenene alle gangene. 1 time etter og dagen etter. Lille petter sprellemann hadde det mege t godt inni magen .Nå er sprellemannen født og snart ett år!! Ingen skade fikk han., og anestesi legen sa at gravide får narkose veldig ofte, iallefall er det ikke sjeldent!!!

Lykke til!

Legene avgjør jo om du trenger den operasjoen de rog da eller om du kan vente til etter fødselen!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...