Gå til innhold

dette fikk jeg vite på helse stasjonen i dag.

Anbefalte innlegg

Var der med lillegutt på kontroll. Hs hadde visstnok vært på ett nytt seminar der de har forsket på å¨begynne å gi smaksprøver te barn tidligst mulig for å få utviklet muskulaturen i kjeve og munn. Trente andre muskler på å få smatte på mat enn ved pupping. Holdt å gi noen teskjeder for dag. Noen fler som har fått høre dette?

Fortsetter under...

Nei de anbefalte grøt utblandet med mm. Noen teskjeder for dag. Anbefalte også most potete med mm fordi det var visst veldig enkelt for dem å fordøye poteter i forhold til grøt. Nå husker jeg ikke grunnen..haha ammetåke til at det var viktig men var visstnok mange barn som slet med å få trent skikkelig den muskulaturen fordi en begynte forsent. Også i undersøkelsen viste det seg at barna godtok smaksprøver og måltider fortere ved stimulering av smaksløkene i en tidlig alder.

En kunne godt begynne tidligere med most potete og produkt uten gluten(?) sa hun. Gjorde ingentind så lenge det var utblandet me mm , og barnet fikk en ts eller to for dag. Det var faktisk nok. SÅ jeg tror jeg tar rådet og gir lillegull en ts eller to for dag. Skader nå ikke hvertfall. Fikk med ett fint hefte også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...