Gå til innhold

Innskriving på sykehus???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei jenter!

Jeg lurer på når det er vanlig at man får innkalling til å komme på sykehuset å skrive seg inn? Jeg har 5 uker igjen og har ennå ikke fått brev i posten.

Bør jeg ringe føden eller er det bare jeg som er utålmodig?

Takker for alle svar. Ha en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri vært borti det med å skrive seg inn før fødselen starter.

min samboer har blitt sendt ned for å skrive meg inn og hente ei seng til meg når vi har komt til sykehuset pga at fødselen er igang. så mens jeg er til undersøkelse før jeg får komme inn på fødestuen, er han nede å ordner dette

Skrevet

Ok. Jeg vet at de som kommer for å skrive seg inn også får en omvisning på føden, hvis ønskelig. Siden jeg ikke har deltatt på svangerskapskurs hadde det vært greit og sett hvor jeg skal og hvor det store skal skje...

Skrevet

Hei

Jeg venter nr 2, og ble ganske forundret når jeg fikk brev i posten om innskriving på sykehuset. Hørte aldri noe slikt med nr. 1

Nå har jeg fått tid nøyaktig 1 mnd før termin. Brevet kom ca 3 mnd før termin. Dette gjelder Stavanger da, vet ikke hvordan det er ellers....

Skrevet

Takk nr2-septembergutt!

Jeg bor også i Stavanger, så da får jeg nok ta kontakt med dem snart hvis jeg ikke hører noe i løpet av neste uke.

Vil jo ikke ringe å mase unødig på jordmødrene..

Skrevet

da jeg var på ul i uke 19 fik jeg entime på sykehuset akkurat en måned før termin for å skrive journal og sånn... dette var på asker/bærum

Skrevet

Hei!

På UiS skal de sende ut innkallelse til alle som har vært der på ultralyd. Men hvis du fikk UL et annet sted, må du selv ringe å avtale tid for innskrivning. Jeg var på UL i Sandnes, og fikk derfor ikke automatisk innkallelse fra UiS.

Innskrivningen skal skje rundt 4 uker før termin. Så du bør kanskje ringe nå snart siden du ikke har hørt noe ennå!

Jeg skal neste torsdag :)

Skrevet

Jeg fikk også innkallelse til innskrivning i Stavanger, skal i morgen tidlig, da har jeg 1 mnd igjen til termin. Jeg vet det er ny prosedyre, det ble ikke gjort i fjor. Jeg hadde ringt og hørt hvis jeg ikke hatte fått brev og time. De vil høre hva jeg ønsker og ikke ønsker i forbindelse med fødselen, greit å få hva jeg ønsker på forhånd. Ikke alle rom er f.eks. utstyrt med badekar, og ikke alle jordmødre tar imot barnet på ulike stillinger. Dette sa de på omvisningen vi hadde på sykehuset.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha!

Da fikk jeg svar på spørsmålet mitt.

Ringer i morgen tidlig og avtaler tid B-)

Skrevet

Må man skrive seg inn da??? Har aldri høret om dette..... hmmm... Men jeg er innrullert i systemet pga inleggelse på 4a (obs post for gravide) Kan det ha noe med at jeg ikke har hørt noe om dette???

Skal føde i stavanger foressten... hehe...

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg må ringe å bestille time selv...

Skrevet

Er bare å ta en tlf hvis du har spm. I brevet står det journalføring, jeg sa innskrivning, men d går på det samme :-) epidural, ja takk!!! :-)))

Skrevet

Oki... Men eg trenge kanskje ikkje det, siden d ikkje e så lenge siden eg va innlagt... e litt inn å ud pga nyreprobl, så eg tror eg ikkje gidde då. Di har vel d di trenge uansett eller???

Skrevet

Jeg har ikke fått innkalling til journalskriving. Heller ikke fått beskjed fra hverken lege eller jm om at jeg må ta kontakt selv for dette.

Jeg velger å drite i det (har termin om 2uker).

Blir jo uansett ikke avvist i døra når jeg er i fødsel, og synes det gikk helt greit forrige gang jeg fødte at de ordna med papirene mens de målte rier osv......

Skrevet

Hehe, ser at jeg har skrevet UiS... Mente jo selvfølgelig SUS!!

Skrevet

Hehe, du blir nok ikke avvist...

Det var jordmor som spurte om jeg hadde fått innkalling, men opplyste meg ikke om at jeg måtte selv ta kontakt siden jeg valgte å gå på UL hos Synnøve Ørn (privat). Jeg ringte i dag og fikk tid 4.juli. Hvis du ikke har noen spesielle ønsker for fødselen så gjør det nok ingenting at du ikke skriver deg inn. Jeg ønsker derimot rom med badekar og har lyst å opplyse om de hjelpemidlene jeg ønsker, hvis d behovet skulle melde seg. Da tenker jeg på akupunktur, epidural, lystgass + at jeg vil se meg litt rundt på føden.

Skrevet

Jeg var i dag. Fikk innkalling for ca en mnd siden, og har termin 19. august. Møtte ei trivelig jordmor som prata litt om min første fødsel ( keisersnitt ), og hvilke forventninger og ønsker jeg hadde til denne fødselen. Så fikk jeg en liten omvisning på et par ledige fødestuer. Jeg hadde også skrevet ned noen stikkord i forhold til hva jeg ønsker under fødselen, feks at det er ok at de klipper meg, ( redd for å revne ukontrollert ) , gjerne akupunktur etc. Dette arket ble lagt inn i journalen min, og hun sa at det var supert at jeg hadde skrevet ned sånne ting.

Da jeg gikk derfra kjente jeg virkelig at jeg gleder meg til å føde! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...