Gå til innhold

Dårlig sugeteknikk og såre brystvorter...hjelp

Anbefalte innlegg

Puppene mine er helt såre med sprekker og åpne sår. Det gjør så vondt når jeg skal amme, at jeg heller har begynt å pumpe meg, og gi på flaske. Men jenta mi er så liten, og har dårlig sugeteknikk...legger tunga bakover og får ikke skikkelig tak...slipper mellom hvert sug. Det er vel grunnen til at jeg er sår, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg pumper og gir på flaske, så mister hun jo iallefall teknikken på sugingen, og det blir vel bare verre og verre. Hva skal jeg gjøre?

Fortsetter under...

Siterer et gammelt innlegg om "tungetrening" som FyFader la inn tidligere:

"hei du !!

leste at babyen din har problemer med tungen sin med at den går opp til ganen osv .

det du kan gjøre er å ha såkalt tunge trening . dvs du tvinger tungen nedover under suging.

ta lille fingeren din inn i munnen til barnet og press tungen nedover . masere kinnene samtidlig slik at sugerefleksen settes igang .. dette gjør du opptil flere ganger pr dag . gjerne tren litt før du legger han til .. evt ha puppen klar ,så når du trekker ut lille fingeren så legger du han til brystet ..

vi hadde tungetrening på vår lille gutt ( prematur ) holdt på en liten stund før han skjønte hva han skulle gjøre.

du ser etter hvert om gutten din suger godt ved at kjeve-partiet beveger seg istede for kinnene ( hull)

PS : sett lillefingeren din opp mot ganen hans ..slik at den berører ganen ..

håper du forsto hva jeg mente hvis ikke prøver vi igjen =)

FyFader"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...