Gå til innhold

så rart legebesøk jeg hadde a??

Anbefalte innlegg

Gjest leelu23 *27.11.2006*
Skrevet

var hos legen idag - 3.dje kontroll

han smilte - spurte om jeg var i form - veide meg og satte opp ny time ..

thats it..tok ca 3,5 min tilsammen :)

har time hos jordmor igjen den 20 juli- også setter legen opp time hos seg selv også 20. juli.. rett etter jordmor timen.. trodde jeg skulle annenhver gang jeg..??

jaja- kan vel ikke klage :) er jo ikke dårlig eller noe så...

jeg er 18 fullgåtte imorra og har gått opp 2 kg.. må si meg fornøyd med det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier han ikke sjekke livmoren? Gjør han ikke det samme hver gang? Min lege kjenner på livmoren hver gang, og sist hørte hun etter hjertelyd også, men jeg går bare til lege, ikke jordmor.

Jeg er 18+noe og har gått opp ca 2 kilo også :) Men guri så store variasjoner det er på vekta på morran og på kvelden? Har ikke hatt vekt i huset før nå.... liker ikke å veie meg når jeg vet jeg er for tung.

Skrevet

Hvorfor ble denne anonym, jeg trykket da ikke på den?

Skrevet

Nei aldri sjekka livmoren min..

men har ikke hatt noen problemer og vet at krabaten har det godt :)

(var på privat ul i uke 15 jeg)

han sa det var frivillig med underlivsundersøkelse og jeg hadde det ca 1 mnd før jeg ble gravid :)med alle de kjente og kjære standarprøvene:)

nå er det ul igjen t mandag- så jeg håper helgen flyr avgårde..

Skrevet

Trodde det var vanlig og sjekke livmoren (måle symfysen), og høre hjertelyden hver gang jeg...(?)

det skal jo føres på helsekortet for hver kontroll.

hadde blitt ganske skuffa om jeg var deg...

Skrevet

Ja ble litt paff hvertfall.. men jordmora tar seg god til å måler og trykker og kjenner og der får jeg hvertfall høre hjertelyden..

legen er sikkert stressa.. men alikelvell.. er jo første gang jeg er gravid hvertfall...

Skrevet

Jeg hadde også sånne legebesøk i starten...

Men først idag, i uke 24, tok han sf mål, fikk høre hjertelyd osv. DEILIG for egen sikkerhet =)

Skrevet

Hei-hei!

Jeg fikk målt livmora for første gang i dag hos jordmor og jeg er 25+2

Jeg veide meg hos legen da jeg var 12 uker på vei og ikke mer...

Syns også de er litt slappe i disse kontrollene. Føler meg snytt, jeg.

Men de sier at alt er flott og normalt. Hm...

Skrevet

Merkelig at legene ikke gjør det samme... Min undersøkte livmora på første kontroll (8 uker). Han har målt magen (samme som sf-mål?) og hørt på hjerterytmen en gang og det var forrige kontroll. Ellers blir jeg veid hver gang og blodtrykket blir sjekket hver gang. I neste uke skal jeg måle blodsukker eller noe slikt sa han. Jeg får vel ta med meg en god bok for å sitte i to timer på venterommet på ukonfortable stoler kan vel bli en prøvelse...

Skrevet

Hvorfor må du vente 2 timer på å komme inn til legen ??

(nyskjerrig)

Skrevet

De to timene med venting ja:) Jeg skal komme på fastende mage om morgenen, ta en blodprøve, drikke en sukkerløsning og så vente to timer helt i ro og deretter ta en blodprøve igjen for slik å sjekke blodsukkeret. Deretter har jeg ordinær legetime. Jeg kommer til å være utsultet innen jeg kommer hjem. Jeg forsto det på legen at dette var noe alle gravide gjorde...

Skrevet

Er 3 gang jeg er gravid. Har aldri tatt den form for blodsukker...Og har jeg målt blodsukker,har jeg aldri vært fastende. Er du fastende,blir blodsukkeret høyere.Det høres for meg ut som tull,men jeg er ingen lege.

Skrevet

18 uker bare?? Min lege sa at jeg ikke skulle tilbake dit før i uke 24! Var på kontroll i uke 11. Nye rettningslinjer...

Skrevet

Jeg er andris jeg og legen min vil ha meg der fjerde hver uke ca (uten de gangene jeg er hos JM).............

Tror det er stor forskjell på hva leger og jm gjør, fører opp osv................

Har prøvd å si i fra om dette på legekontoret mitt men det hjelper lite, så jeg kommer til å satse på jm....men må til lege for å få oppfølging på bl....spent ja....hun er veldig distre og tror ikke hun lytter til hva som blir sagt..........

Skrevet

De kan jo ikke måle blodsukkeret på den måten vel??? Jeg har ikke utdannelse innen dette altså, emn det høres jo ikke riktig ut.......

Skrevet

Jeg skal heller ikke tilbake før i uke 24, hm, eller 25 - er i september i alle fall.

Skrevet

Hei!

Dette er mitt andre svangerskap, og begge ganger har lege/jordmor målt blodprosent, sjekka urinprøve, målt blodtrykk, veid meg + etter hvert også sjekka symfyse fundus-mål. Er nå i uke 25 og har hatt 6 kontroller hos fastlegen min hittil. Hadde svangerskapsforgiftning sist, pluss en MA i høst, så jeg får veldig tett og god oppfølging. Har også vært til ekstra ultralyd i uke 24.

Det er mulig at man ikke tar alle disse prøvene/målingene tidlig i svangerskapet, men etter hvert er det jo veldig viktig mht. ev. svangerskapsforgiftning (blodtrykk, ødem, protein i urin). Ville følt meg snytt om jeg bare ble veid og sendt hjem igjen! Lege/jordmor har jo et skjema å forholde seg til, vel? (jf. helsekort for gravide som vi skal ta med hver gang). I tillegg har jeg målt jernlager, sjekka meg for hiv + div. og rubella.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...