Gå til innhold

April: Ja, da har vi vært hos legen og fått neste diagnose....

ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Nå er vi nettopp ferdig med:

*forkjølelse

*6 (snart 8) tenner på 2-3 uker

*ørebetennelse og blærekatarr (mente legevaktslegen....tror jeg ikkestemme)

*den fherde barnesykdom

*falsk krupp

Forrige uke begynte det å se lysere ut for Lille..., men så har han begynt å hoste så veldig. Særlig om natten. Hoster og hoster til han brekker seg....også har han feber om natten..... Vi drevet og gitt han hostesaft mot hans vilje til det grenser til barnemishandling her. Huff. Liker ikke maktbruk, men han lar seg jo ikke akkurat overtale heller da....

I dag hadde vi (vår ukentlige?) time hos legen. I dag var det meneingen han skulle få vaksine 2 mot hjernehinnebetennelse. Jeg sa til legen at jeg hadde dårlig magefølelse med å vakseinere nå pga alt han har gjennomgått, men at vi kom likevel pga hosten. Følte meg litt teit da han virker helt frisk om dagen... Legen lyttet på han og slo umiddelbart fast at nå hadde han fårr bronkitt.....STØNN..... Blodprøvene viste at den var forårsaket av virus, så han skulle ikke han antibiotika (heldigvis). MEN han skulle ha atsma medisiner.....Hjelp meg...HVordan skal jeg klare på få i han dette ,da? Har prøvd å få han til å tro at det å ha på denne maska som dekker nese og munn bare er er KJEMPMORSOM lek....., men det funker ikke. Han synes ikke det er gøy. Får nok litt hetta og river den av etter noen få sekunder.....Vet ikke min arme råd jeg nå. Har ikke hjerte til å holde han fast flere ganger i døgnet heller... Må jo bare prøve. Vil ikke begynne å bruek makt ennå i hvertfall.....Må prøve å få han med på at dette er gøy.... Forslag motteas med takk! Begynner å bli lei av tvinge han til ditt og datt, og tvinge i han diverse, mens han kjemper for livet og vil til pappa..Trodde det var over nå, jeg.....Ja, ja...bare han blir bra til ferien så.....

...og da skal vi ikke ha noe nytt altså. BOM BASTA!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

off da (og så har eg ikke sett dette innlegget før nå)

forstår at du ikke vil bruke makt for å få i han den medesinen, kan hende han blir redd når du kommer med masken ved senere annledning. Men ei venninne av meg har en sønn som fikk diagnosert sønnen med astma da han var ca 18mnd. Det var en kamt den først uken, men så forsto han at det var over på en to tre når mammen fikk lov til å gjøre det uten at han ikke ville.

Men noen direkte råd har eg dessverre ikke - har aldig vore opp i slike situasjoner.

Stor klem til deg og lillegutt som har det så vondt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...