ny_spire_i_magen:)_fødeklar_ Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Er det noen her som har positive opplevelser med en setefødsel? Min lille har festet rompa godt ned i bekkenet..Og jeg har god plass til å føde vaginalt, så jeg har bestemt meg for å prøve. Andre som har hatt setefødsler her? elr kanskje skal ha?
mamma-til-nr.3*29.07.høygravid Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Hei Jeg vet ikke om det blir rett og skrive mine erfaringer her, men gjør det likevel Jeg fødte min første i seteleie, men han ble født 6 uker før termin. Han var jo da selvfølgelig ikke så stor, 2345 gr. Jeg hadde da selvfølgelig ikke noe å sammenligne med, men jeg syns den fødselen gikk kjempefint. Ca 15 min pressing. Lykke til ihvertfall
ny_spire_i_magen:)_fødeklar_ Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2006 Ok, men det var jo bra..min baby er heller ikke så veldig stor, rundt 3 kg sa de på estimeringen.. Så jeg prøver å tenke positivt og at dette skal gå bra! Takk for lykkeønskning:)
mamma-til-nr.3*29.07.høygravid Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Er sikker på at det går bra siden du har blitt sjekket mht at du har plass i bekkenet. Mitt andre barn fikk jeg på normalt vis og jeg merket ikke noe forskjell på de to.
Vona Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Hei! Jeg skal ha setefødsel! Har termin om 5 dager..... Jeg har lest noen fine setefødsel-opplevelser her inne, så de fins! Jeg har snakket en del med jordmor om det, og hun har beroliget meg masse. Det fins mange skrekkhistorier ute og går, men det gjør det sannelig mht "vanlige fødsler" og ks også!
ennydeliggutt!! Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Hei, Har termin om 4 dager og min er også festet godt nedi med rompa. Min er estimert til 3700 eller no sånt foreløpig og jeg har bestemt vaginal fødsel. Skal til kontroll på termin-dagen for å sjekke størrelse da. Har fått beroligende ord fra jordmor, overlege, leger, venninner etc om at det ikke er livsfarlig å føde i setet, som mange tror. Så lenge bekkenet er stort nok, så er du i gode hender, tror jeg. Ingen som vil at noe skal skje med deg eller babyen! Mange skrekkhistorier om vanlige fødsler og KS, så tror ikke du skal bekymre deg for sete!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå