Gå til innhold

Hvor ammer dere, damer?

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfattningen at ammepupp ikke har noe med sex å gjøre, ogsynes derfor at det er grit å amme over alt.

Når min sønn er sulten får han mat, og jeg gidder ikke gå å gjemme meg hver gang jeg skal amme ham. Forstår at noen reagerer på dette, men synes denne holdningen om at man skal skjerme omverdenen for amming er siste rest av kvinnediskriminering, og lar derfor vær å ta hensyn til de som reagerer på det.

Får som sagt en del reaksjoner på at jeg er så "frisinnet", men er veldig bevisst på at jeg IKKE skal føye meg. Mener det ikke er noe galt med å amme, og at det er på tide at verden godtar at puppene våre blir slengt fram av og til;)

Hva er deres syn på dette, damer?

Synes dere at vi som ammer skal gå å gjemme oss for å skåne andre, eller synes dere at det er DE som må finne seg i at vi mater ungene våre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5435744-hvor-ammer-dere-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det vel ganske likt som WenchePia. Setter meg litt unna hvis mulig, men lillesnupp er selvfølgelig viktigst.

Jeg er overhode ikke sjenert, men prøver å ikke sitte med puppen oppi ansiktet til folk. På spisesteder prøver jeg å la være*(hvis det ikke er bare andre mødre der da) men må hun ha, så må hun.

Annonse

Jeg sliter litt med det der.. Er visst mer sjenert enn jeg var klar over, synes det er ubehagelig å amme offentlig. Synes ikke det gjør noe at andre gjør det, men jeg blir ille til mote når jeg skal gjøre det selv. Teit, jeg vet det, men sånn er det bare...

Så jeg venter helst til jeg kommer hjem... Men klart, må man så må man...

Og nå er han blitt så nysgjerrig, slipper puppen og virrer med hodet og skal se på alt rundt seg, så ikke bare bare å gjemme puppen bak ansiktet hans heller :/

Amming er en naturlig ting,så jeg har ikke noe mot amming i offentlighet.

MEN,jeg gjør det ikke selv.... Jeg syns det blir pinlig selv,til og med foran min egen mamma og sønnen min.... Er jeg på shopping,så går jeg på ammerommet,og der syns jeg det er helt greit å amme mens andre er i rommet(det er jo bare andre ammende mødre). Er jeg på besøk,så tar folk hensyn,og jeg får låne ett rom så jeg får sitte i fred,ellers tar jeg en gulpeklut og dekker over slik at puppen ikke blir synlig. Vesla stresser også mye med puppen når det er lyder og folk i rommet,skal ha med seg hva som skjer og vrir seg,svelger mye luft....

Så da syns jeg det er best å være i fred og ro

bor i Spania jeg, her er det vist ikke TINGEN å amme offentlig..

i går ble jeg så lei, det er jo jeg som skal vise frem puppen, så hvis jeg syns det er greit må da andre bare drite i det. Da jeg satte meg på en café og amma gikk de gjestene som var der, og hun som jobba der begynte å vaske iherdig..

men noen må jo starte med det da.. og da er det vel best at det ei ei blond bærte som gjør det :)

Jeg også ammer hvorsomhelst og når som helst :-)

Har til og med ammet stående på en sykkelsti mens jeg ventet på ei venninne. Er Snupp sulten er det like greit å slenge ut puppen, regner med at folk flest syns det er et bedre alternativ enn en hylende unge.

Er det nødvendig, ammer jeg hvor som helst ja. Trodde jeg skulle slite litt med det før hun kom, at jeg skulle gå et sted i en krok og sette meg liksom, ha med teppe å ha over, sitte på do, etc etc...

Men når ungen er sulten så gir man litt beng altså, da er det om å gjøre at hun får mat, uansett hvem som måtte ønske å glo :)

(har dessuten alltid ammevennlige klær på, så jeg slipper å blotte hele magen liksom ;) ..pussig nok har jeg mer trøbbel med å blotte magen enn å blotte puppene, haha)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...