Gå til innhold

Kan man kjenne at hodet har festet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jeg kjenner litt spark mot de nederste ribbeina på høyre side nå, samtidig som det kjennes ut fra utenpå som babyen ligger vedig langt ned nå. Det er liksom en hard klump helt nede i bekkenet - kan dette være hodet? Jeg synes nemlig jeg kjenner føtter og hender overalt, og jeg sliter med å finne ut hva som er hva. Han sparker fortsatt langt nede i magen på begge sider - og dette rimer jo ikke med t han sparker i ribbeina. Hmm... Hva tror dere? Er snart i uke 33...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror egentlig ikke at du selv kan kjenne om hodet har festet seg... Du kan vel kanskje kjenne hvilken vei ungen ligger ja, men om hodet er festet kan bare JM finne ut av på kontroll.

Skrevet

Jeg var på kontroll i dag, og trodde at babyen lå i seteleie fordi jeg de siste dagene har kjent så mye spark og bevegelser helt nede i magen. Men pjokken min ligger fortsatt med hodet ned, så det må være armene han veiver med der nede ... Tror jordmor må kjenne om hodet har festet seg.

Skrevet

Jeg mente egentlig å spørre om man kan kjenne at han har lagt seg med hodet ned... ikke om det har festet seg... det er vel litt tidlig for det enda!

Skrevet

Du er jo lengre på vei enn meg, og jeg kjenner selv hvordan babyen ligger (har ligget med hodet ned siste 3 ukene i hvert fall)... Både jordmor og lege sier at han ligger med hodet ned... Men de kan jo snu seg ennå, så ingenting er sikkert før terminen nærmer seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...