Gå til innhold

Graviditet og step-trening?


ormeynglet

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette spørsmålet har sikkert vært oppe tusen ganger men jeg blir litt usikker.

Jeg bruker å gå på step c- timer et par ganger i uka og synes dette er veldig gøy.

Har fått med meg at det er forskjellige meninger om step er bra eller ikke hvis man er gravid.

Jeg er bare i 4. uke, men har ikke lyst til å ta noen sjanser likevel.

 

Noen som trener step her, eller som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke er i risiko-svangerskap så kan du trene som normalt. Om du alltid har trent så er det bare å fortsette. Du skal vise litt forsiktighet (kan også unggå å få blodsmak i munnen etc.) Så lenge du føler deg fin og i form er det bare å trene. Trening er sunt og gir deg styrke til å bære frem barnet, samt kanskje ha litt ekstra krefter under en fødsel :)

Jeg trener som før (har alltid gjort det)

Du kan lese mer om det her;

http://www.babyverden.no/templates/Subject____666.aspx

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jeg trener ikke step selv, driver mest med spinning/bodypump/pilates, men jeg har fått alle forsikringer om at jeg godt kan gå på step. Er nå i uke 7+1. På det treningssenteret jeg går på er det flere som har gått på de tyngste step-timene, helt opp til 8 måned. Også hun som eier senteret underviste i step helt fram til terminen.

 

Det er vel slik at men kan trene alt hva man har gjort før, så lenge man ikke trener hardere. Det er hvertfall hva jeg går ut fra. Å prøve å lytte til egen kropp.

 

Tror du trygt kan trene step framover jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...