Gå til innhold

Til alle som har gått gjennom en ex.u....


Gjest

Anbefalte innlegg

Hva var symptomene deres? Hvordan visste dere at dere ar gravid på utsiden, og hvordan tegn hadde dere før dere fant det skikkelig ut?

 

Håper så på svar....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Miani

 

Jeg hadde exu i mars måned. Graviditet i venstre eggleder, og hadde virkelig sterke smerter på venstre side. Spottet og blødde mye også.

HCG nivået seg ikke normalt.....

Man kan aldri være 100% sikker på at det er exu, så derfor venter legene i det lengste med å operere. De trodde jeg spontanabortere, men en natt (da jeg var 6 uker på vei) fikk jeg så vondt at jeg måtte gå fremoverbøyd...ble innlagt og operert asap.

 

Ble gravid igjen 2 måned etterpå, og er nå lykkelig gravid og 7 uker på vei.

 

Lykke til videre! Regner med at du er gravid men engstelig pga smerter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel egentlig engstelig fordi jeg har litt ekstra mer stikking i den høyre siden min enn i den venstre! Det er ikke direkte smerter, men stikking og ubehag! Har kjent det hele tiden, men det har økt litt i de siste dagene.. Kjenner litt på den venstre også da!

Er i min 7.uke og har et embryo på litt over en halv cm, da burde jeg vel kanskje ha kjent smertene hvis ex.u var tilfellet for meg?

 

Har i tillegg aldri hatt en blødning eller smerter... Kanskje jeg abre er overnervøs...?

 

Tusen takk for svaret ditt, det var betryggende=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er bekymret, men det kan være helt harmløse stikkinger - at ting strekker seg og vokser der inne selv om spiren er liten!

 

Jeg har hatt 2 exu og i begge tilfeller begynte jeg å blø ca. uke 6, for da ble det så trangt i egglederen. HCG-nivåene var også unormale, både for lave og for sen vekst i forhold til normalt.

Snakk med legen din om bekymringene og ta evnt. noen tester/UL for natteroens skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...