Gå til innhold

Til alle som har gått gjennom en ex.u....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Miani

Jeg hadde exu i mars måned. Graviditet i venstre eggleder, og hadde virkelig sterke smerter på venstre side. Spottet og blødde mye også.

HCG nivået seg ikke normalt.....

Man kan aldri være 100% sikker på at det er exu, så derfor venter legene i det lengste med å operere. De trodde jeg spontanabortere, men en natt (da jeg var 6 uker på vei) fikk jeg så vondt at jeg måtte gå fremoverbøyd...ble innlagt og operert asap.

Ble gravid igjen 2 måned etterpå, og er nå lykkelig gravid og 7 uker på vei.

Lykke til videre! Regner med at du er gravid men engstelig pga smerter??

Jeg er vel egentlig engstelig fordi jeg har litt ekstra mer stikking i den høyre siden min enn i den venstre! Det er ikke direkte smerter, men stikking og ubehag! Har kjent det hele tiden, men det har økt litt i de siste dagene.. Kjenner litt på den venstre også da!

Er i min 7.uke og har et embryo på litt over en halv cm, da burde jeg vel kanskje ha kjent smertene hvis ex.u var tilfellet for meg?

Har i tillegg aldri hatt en blødning eller smerter... Kanskje jeg abre er overnervøs...?

Tusen takk for svaret ditt, det var betryggende=)

Skjønner godt at du er bekymret, men det kan være helt harmløse stikkinger - at ting strekker seg og vokser der inne selv om spiren er liten!

Jeg har hatt 2 exu og i begge tilfeller begynte jeg å blø ca. uke 6, for da ble det så trangt i egglederen. HCG-nivåene var også unormale, både for lave og for sen vekst i forhold til normalt.

Snakk med legen din om bekymringene og ta evnt. noen tester/UL for natteroens skyld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...