Gå til innhold

Utsagnet "det er lettere å bli gravid igjen etter en abort"

Anbefalte innlegg

Gjelder det for oss slitere også?

Hva er det egentlig som skjer?

Har hørt at det er fordi hormonene sitter igjen i kroppen. Men alle hormonene sjekkes jo etterpå. Hcg osv.

Det kan vell heller ikke bli noen el så lenge det sitter igjen litt gravidhormoner??

Fortsetter under...

Hei Sulamitten;

Jeg fikk beskjed om at kroppen "husket" at den hadde vært gravid , og at den derfor i større grad ville klare å holde fast på spiren... er jo en masse ting/endringer i kroppen vår fordi om hcg-hormonet er ute av kroppen,,

Hei Sulamitten! Lurer på det samme jeg.....På UL etter SA\en min sa legen bestemt at det stemte absolutt ikke (sukk, tenkte jeg-da er det å slite igjen, eller det blir IVF for vår del nå...) Men det er ca 10-12 "andre" (dvs ikke leger, inkl. jordmor) som hevder det motsatte! Så jeg blir ikke klok på det jeg - får bare vente å se. Jeg tok ELtest på samme tidspunkt i syklusen som tidligere nå etter SA og da slo den faktisk ut! Men nå 1 uke etterpå ser jeg at den er i ferd med å slå ut igje. Jeg fikk plutselig EL-slim og tok en test i tilfelle.

Mulig at den første testingen slo ut pga. hormoner som fortsatt er igjen i kroppen - vet ikke.

Hvordan ligger du ann i løypa nå? Håper det klaffer snart for oss begge. Lykke til med deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...