Gå til innhold

når begynte dere med noen skjeer grøt?

Anbefalte innlegg

jenta mi er 3 måneder og en uke.

jeg gir henne flaske fordi jeg mista melka.

hun våkner ofte om natten og vil ha mat.tenkte prøve noen eller en skje grøt på kvelden,hun spiser så lite og så litt urolig hun ikke får nok.

når begynte der?er det for tidlig?

hjalp det på nattesøvnen?

Fortsetter under...

Jeg begynte med grøt til mine to barn da de var 10 mnd.Begynte sent pga allergi i familien.

Ammet dem pluss jern fram til det. De sov ikke bedre etter at vi begynte med fast føde. Sovet ok på bare pupp også...hører andre si at babyen ikke endrer noe på søvnmønsteret sitt selv om de får fast føde. Men dette er vel individuelt. Hvis jenta de er fornøyd, har en tilfredsstillende vektoppgang, ville jeg ventet med den faste føden en stund til. Mage/tarm utvikler seg, og er ennå ikke ferdig til å ta i mot annet enn melk om det ikke er tvingende nødvendig.

Begge jentene mine begynte med grøt når de var 4 mnd gamle. Det gikk veldig fint! Men du må begynne gradvis med bare noen små skjeer og så øke til full porsjon. Og gi på dagtid først i tilfelle hun skulle få litt vondt i magen til å begynne med. :)

Man skal visst vente til 4mndr pga tamsystemet ikke er ferdig utviklet før det!

Jeg skal nok prøve så smått om en mnds tid, gutten min er 3 1/2mnd nå. Han sover også litt dårlig om natta for tida!

hun får enn halv porsjon..ca 50ml om dagen foreløbig..elsker det..blander i sviskesaft..så magen er ikke ett problem har fått i 10 dager no....kommer nok til å øke det etterhvert..;)

men det er ikke alltid hun spiser alt....hun er snart 4 1/2 mnd

Annonse

Med nr en, som ikke amma, begynte jeg når hun var ca 3 mnd. Dette fordi hun ikke virka mett på bare MME.

Begynte nå med Jonas, ca 4 mnd. bare med et par teskjeer. Både for å bedre nattesøvnen hans og for at jeg skal på helgetur i juli og pappaen da må kunne få i ham mat..

Gutten min e 4 måneder nå og har fått grøt siden han var 3. Dette fordi han ville ha mat opp til hver time på natta.. Det gikk veldig fint, elsket grøt fra første øyeblikk og hadde ikke problemer med magen. Fikk det som tynn,tynn velling de første ukene og økte veldig gradvis. HAn sover bedre på natta nå, men vil fortsatt ha mat 2-3 ganger. Hvis babyen virker urolig og ikke blir ordentlig mett må dt være greit å prøve grøt. Ellers har de det vel best med melka til 4 måneder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...