Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Noen råd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

saken er den at jeg ikke vet for sikkert om jeg er gravid enda...

mensen vet jeg nesten på timen når den kommer, og jeg er 3 dager på "overtid".. sluttet på P-piller i slutten av mai, for jeg fikk migrene. brukte kondom en stund, men èn sprakk, tok angrepillen, men jeg lurer på om jeg var litt sen til å ta den.. selv om det var 24t siden og på pakken star det 78t...

Jeg er 20år, og om 4 uker er jeg ferdig med fagprøven.

Jeg og samboeren min har nettopp kjøpt hus, og han har fagbrev og fast jobb.

Jeg har kommet inn på skole til høsten, og vi har alltid sagt at jeg òg skal ha fast jobb før barn blir aktuelt..

hvis testen jeg tenkte jeg skal ta i morgen tidlig viser positiv vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..

Mamma kommer til å mene at jeg MÅ ta abort, pappa òg.. De mener utdanning før barn. Noe jeg er ganske enig i!

svigermor e abortmotstander.

Før har jeg alltid sagt at abort blir det hvis jeg blir gravid før jeg er ferdig med utdanningen. men nå virker det ikke like enkelt å si det..

jeg elsker samboeren min, og vi har det skikkelig bra sammen!

jeg sa til samboeren min i går at hvis testen viste positiv hadde jeg ødelagt alt. Han har vært igjennom en abort tidligere med en eks, og sier at det er ikke enkelt psykisk etterpå. Han sier også at han støtter meg uansett hva jeg bestemmer meg for.. noe som er godt å vite.

jeg er redd at det egentlig ikke kommer på det samme for han for jeg vet han ikke liker aborter, og da er jeg redd dette kan komme mellom oss..

ble litt langt dette.. :/ noen som har råd?

Fortsetter under...

Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at angrepillen kan utsette mensen. En gang jeg tok angrepillen, kom mensen 4 dager for sent.

Om du har hatt sex uten kondom etter at du har tatt angrepillen, kan du ikke regne med å være beskyttet (det kan jeg skrive under på!!).

Om du skulle være gravid, vil jeg råde dere til å kjenne etter hva dere ønsker. Ikke la foreldre og svigerforeldres mening spille inn. Til syvende og sist er det DU som skal ta valget.

Jeg vil anbefale samtaler med Amathea.

Det står at det kan bli forstyrrelser i menstruasjonssyklusen. Første gang jeg tok angrepillen, kom mensen en uke før den skulle. Andre gang kom den fire dager etter. Tredje (og siste) gang jeg tok angrepillen, ble jeg gravid :-/ (men da hadde jeg riktignok ubeskyttet sex to dager etter angrepillen).

Du kan lese om Amathea her: http://www.amathea.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...