Gå til innhold

Sår som ikke gror!!! ER det noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått i tre uker med et sår som ikke vil gro. Det blør ikke lenger, det er mer som et brannsår (vet ikke hvordan jeg skal forklare det). Det gjør vondt også når jeg ikke ammer (ikke hele tiden da)+ at det gjør vondt inni brystet også. Dette gjorde at jeg tenkte det kunne være sopp og nå har jeg brukt mykostatin til meg og babyen i en uke, men jeg er fremdeles sår!!!

Jeg har også prøvd albueskjell, salver og lufttørke men ingenting ser ut til å hjelpe.

Er det noen som vet noe som kan hjelpe meg - er skikkelig fortvilet jeg nå.

Fortsetter under...

Det er ofte stafylokokker som gir brystbetennelse, men de kan også slå seg ned i sår.

Sår som ikke gror har som oftest en av tre årsaker:

1) Feil sugetak

2) Sopp

3) Bakterier

Dersom sugetaket er bra må du ta en tur til legen og få de til å ta prøve av såret (en liten bomullspinne som strykes over). Da kan de sende dette til dyrkning og se hva det er - sopp eller hva slags bakterie.

Det er ikke alle som blir kvitt sopp etter en kort kur. Behandlet du babyen din samtidig? Hvis ikke blir du bare smittet igjen med en gang...

Annonse

Jeg hadde sår på brystvorten som ikke ville gro.Fikk anbefalt brulidine av ammepoliklinikken i trheim.Det er en salve man får kjøpt på apoteket,smøres på to ganger om dagen men må vaskes av før amming.Fungerte kjempebra for meg,sårene grodde i løpet av et par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...