Gå til innhold

P-pille sorten zerazette

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har erfaring med denne type p-piller og hvor fort man eventuelt blir gravid etter slutt av denne?eller generelt hvilke erfaringer man har gjort seg ved etter stopp av denne?

Bare lurer siden det ikke ser ut som det er nå mange som har brukt denne sorten.

Håper på svar fra noen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5434828-p-pille-sorten-zerazette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Jeg brukte cerazette, og sluttet med de i rundt 7.desember'05. Fikk tilbake mensen 31.desember.

Jeg ble gravid i 2pp etter at vi sluttet, dvs rundt februar/mars.

Det skal ikke ta så lang tid å bli gravid etter cerazette tror jeg, for den pillen er mer som en minipille, det er visstnok ikke østrogen i den.

Lykke til!

Hei ja Chill !!

Når du sier at du fikk tilbake mensen, vil det si da at du også ikke hadde mensen når du gikk på disse pillene?for det hadde ikke jeg nemlig å jeg gikk på dem i et år. Sluttet med dem på slutten av april jeg da og fikk mensen tilbake på slutten av mai.

Er derfor litt usikker på hvor lang syklusen min er og sånn, men tror nå vi har gjort unna vår første pp da.

Var det gynekologen svarte også når jeg spurte ham om dette. At det ikke skulle ta så lang tid som med andre piller ja. Er litt interessant å høre erfaringer som andre har gjort seg liksom.

Hvordan klaffet det for dere da om jeg kan spør på det og hvor langt er du kommet?? må nå gratulere da ihvertfall!!

Takk for det..

Det var veldig mye frem og tilbake med blødninger hos meg.. Men for det meste så hadde jeg ikke noe blødninger, og hvis jeg hadde så var det bare et par dager.

Klaffemetoden vår var sex annenhver dag fra ca dag 10 i syklusen. Dessverre så ble jeg gravid utenfor livmora, så det gikk galt. Vi er i "1pp" igjen nå, og satser nok en gang på annenhver dag. Denne funker, min søster og sambo satset på den, og er vel 23 uker på vei nå:)

Det er veldig lurt å holde rede på hvor lang syklusen din er forresten :) Jeg fikk syklus på 28 dager med én gang, men husker ikke hvordan det var før jeg gikk på cerazette (og andre typer p-piller også for den saks skyld..)

Heihei!! jeg gikk på Cerazette i 1,5 år og sluttet med de i beg av februar og fikk med en gang regelmessig og stabil syklus på 29-30 dager. Hadde veldig kort og lite mens når jeg brukte cerazette og det var kjempegodt!!:) Har dessverre ikke blitt gravid enda etter 4 snart 5pp, men håper at det blir full klaff i juni nå:):):) Bruker el-tester og de har påvist at det har vært el på gang, men det er jo ingen garanti for at noen egg slippes:(

Lurer litt på om forholdene i livmora trenger tid til å normalisere seg ettersom disse pillene også gjør sekretet ugjennomtrengelig for de små svømmerne...trøster meg med at det er det som er tilfelle hos oss i hvertfall...enda.. venter og håper ja:)

Du får ha lykke til og håper vi sees i en terminklubb snart!!:):)

Vil først si det at det var nå veldig trist å høre å håper du blir fort gravid igjen å at det går bra denne gang.

Har hørt om det tipset der ja, men siden syklusen som sagt er litt uklar så kunne nå dette bli litt feil igjen. Derfor er det veldig greit å holde rede på hvor lang den er ja som du sier.

En syklus regnes vel fra den første dagen du får mensen til den andre gangen du får det igjen..er det sånn å forstå eller hvordan er det??må spørre litt dumt jeg nå. Hadde du eggløsning den første gangen etter stoppen å da eller?

Annonse

Hei igjen!

Måtte på jobb, så fikk ikke svart igjen i formiddag..

Det var veldig trist at det gikk galt sist, men trodde jeg hadde spontanabortert pga blødninger, så var iallefall litt forberedt på at det hadde gått galt..

Syklusen regnes fra første dag av mensen, til man får mensen neste gang ja :)

Dersom du mener første stopp etter pilleslutt, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde el. Har ikke brukt tester for el noengang, og var ikke så kjent med symptomer på el heller da..

Men det kan være greit å gå en syklus først, for å finne ut hvor lang den er osv. Utifra lengden så kan du vel også regne deg ut sånn ca når tid i syklusen du har el. Tror du kan regne ut sånn på den nettsiden, pernille.info tror jeg den het (her må noen rette meg om jeg tar feil!)

Fint å høre om flere som har erfaring med denne sorten.

Kan nok være greit å ha gått gjennom en syklus for å se hvordan den er ja som du sier Chill.

Som sagt så hadde jeg ikke mensen i det hele tatt når jeg gikk på disse pillene jeg, så det var helt utrolig godt å slippe ja for å si det sånn. Fikk derimot en vekker på hvor heldig jeg hadde vært når jeg fikk mensen med kraftige smerter sist gang, men håper nå på at syklusen kanskje er i orden da. Jeg regner nok med å gå en par pp før det eventuelt lykkes ja, så det er jeg forberedt på. Hadde ikke tenkt å bruke noen eltester eller noe sånt i utgangspunktet, men om det tar sin tid så blir det nok fort at jeg kjøper noe sånt ja c",)

Det er bare å vente i spenning å se fram til spennende tider ja..får ha lykke til du/dere også og håper at vi sees i en terminklubb snart ja!!

Bare glad jeg har dette forumet å bruke ventetiden på jeg..c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...