Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

regntøy

gummistøvler

2 sett skiftetøy fra innerst til ytterst av inneklær

fleece/ulltøy for kalde dager

ullsokker

shorts/t-skjorte

innesko (anbefaler gode sandaler så føttene ikke blir så varme)

solkrem

bleier og stellekrem hvis barnet bruker bleie

smokk/annet soveutstyr/kosedyr hvis barnet sover på dagen

parkdress

sandaler til varme dager

joggesko

caps/solbriller

badetøy

vi lagde et lite album med bilder av alle hans kjære (familie/venner) som han har i barnehagen på plassen sin. Det har han brukt mye, spesielt i starten.

Du skal ikke bla langt bakover for å finne flere tråder med tips til hva som er lurt å ha til barnehagestart. Noen liste over utstyr tror jeg er ganske skjelden å få, jeg har aldri sett noen slik liste i allefall.

Du trenger:

- Regntøy og eventuelt en utedress type vår/høst-dress

- Jeg synest det er supert å ha en fleesedress (ikke så lett å få tak i enda, kommer utover mot høsten)

- Støvler og gode sko

- Tøffler til innebruk, til de minste er skinntøfler superdupert

- Ei pakke med vanlige bleier, ikke dra-opp

- Eventuelt en matboks dersom barnet skal spise nistemat i barnehagen

- En sekk til å ha matboks og skiftetøy utover det som ligger i barnehagen

- Et godt utvalg vanlige klær som er gode å bevege seg i og som tåler en flekk eller åtte.

Til vinteren:

- Vinterdress

- Ullklær

- Vintersko / sherroxer

Det meste går seg til. Starter du med regntøy, støvler og sko så kommer du langt. Etterhvert ser du hva de bruker i barnehagen og kan kjøpe noe som passer til bruken.

Vi fikk ikke noe utstyrs liste, men så begynte vi ganske kjapt etter å ha søkt også da. Var ute i siste liten, og trengte plassen. Dette gikk da kjempefint, men hun låner stadig klær i bh, så jeg må nok bli flinkere til å sende med fullt skift. Hun har lånt sokker spesielt mye, og det har hun ikke så mye av, pleid å bruke strømpebukse.

Det er som regel mannen som henter og leverer, da det er nær jobben. Hører jo faktisk til jobben da det er en Hydrobh. Jeg har ikke fått han til å sjekke vettu...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...