Gå til innhold

Frustrert unge med øreproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en meget frustert unge for tiden (2 år i august). Har paniske raserianfall. Har tenkt at det er trass, men forstår ikke alltid hva som utløser det.

I vinter var hun plaget med ørebetennelser. Siste ørebetennelse hadde hun i april (rennende verk, ingen feber) var til kontroll og de kunne se vann bak trommehinna. Så var vi på ØNH kontroll denne uken og de konstanterte vann i mellomøret på begge ørene. Dette må hun ha gått med siden april, og derfor vil de nå sette inn dren på begge ørene hennes.

Stakkars lita. Hun har hatt vondt ! Jeg har trodd det har vært trass/sinne og så har det vært smerter ! Noen med lignende erfaringer ? Noen som kan fortelle litt om hvordan det er å sette inn dren? Er det ukomplisert ? Mye styr å gå med dren, mye å passe på?

Svært takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å sette inn drenene var veldig greit. Hun må dessverre ha narkose, men kommer seg nok greit etterpå. Jeg synes det var det at hun skulle ha narkose som var det verste, men alt gikk veldig fint.

Datteren min satte inn dren da hun var tre (pluss fjernet noen polypper i halsen). HUn var utrolig mye syk før det, og var veldig plaget med ørene sine. Etter at vi fikk satt inn drenene har hun så å si ikke vaert syk en eneste dag, og hun er nå 12 1/2 år, så det b til å bli mye bedre for datteren din.le altså myyyyyeee bedre!!

Litt stress var det å passe på å unngå vann i ørene, men det er visst ikke så nøye nå som de sa det var den gangen, etter hva jeg har forstått på folk her inne som har barn med dren nå.

Så du kan bare slappe av og glede deg til inngrepet er gjort, for da kommer det.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar ! Godt å høre fra andre.

:-)

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med å sette inn dren enda, men kjenner meg igjen i mye av det andre. min gutt på 21 mnd har også væske i begge mellomørene og har vært endel sint og trassig og virket frustrert. nå sist kontroll fikk vi vite at han er tunghørt pga væsken, og det forklarer jo en hel del. Kjenner veldig igjen den dårlige samvittigheten for å ha feiltolket signalene, men man kan jo ikke gjøre noe med det som er gjort, bare gjøre ting bedre i tiden som kommer. Gutten min skal også få operert inn dren, han står i kø.

Skrevet

Vet ikke så mye om dren og sånt, men det finnes utrolig mange flotte hjelpemidler for at disse små kan være i vannet uten å få vann i ørene. En liten gutt jeg kjenner har vanntett pannebånd og noe greier inni ørene (altså under pannebåndet) og det funker visst kjempebra sier pappaen hans. Og gutten bryr seg nada om å gå med dette= null problem fra start av.

Skrevet

hei HI!Jeg var hos barnelege i går,vi fortalte om tidligere øreverk og når han da titttet igjen i øret hennes var det vann.Vi får og muligens dren ,men det var en mulighet for at det kunne gå tilbake av seg selv sa han!Lurer også veldig på set samme som deg.Jeg og synes det blir værst med narkose om det blir operasjon!Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...