Gå til innhold

ang blødninger!


IBO<3

Anbefalte innlegg

hva er det beste tegnet om en først skulle blød? lyst friskt blod eller brundt,mørkt blod? er selv gravid ,6 uker ca! har blødd i snart 2uker,men kommer bare litt hver dag,det er brundt,mørkt,nesten svart!!

sitter her og lurer på om det er normalt!! eller om jeg skal innstille meg på at noe kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mørkt blod er værst, og hvis det er litt tykt, sånn at det nesten ser sjokoladebrunt ut (unnskyld sammenligningen). Det var det gyn spesialisten sa til meg når jeg gikk til kontroll på Ullevål. For jeg trodde jeg hadde en blødning en gang, noe jeg heldigvis ikke hadde, og da fortalte han meg det med fargen..

Hadde nok tatt en tur til legen ja, uansett, bare for å bli kvitt usikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wææææ,mitt er MØRKT,og ganske tykt,ikke helt flytenes liksom!! huff!!!!!! og kan være litt klumpete,men tenkte ikke det var så farlig siden de klumpene er utrolig små,som sandkorn!!! buhuhuh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spira er jo ikke stor når den er seks uker, og for å være helt ærlig så er jo ikke det bra at det kommer klumper....:( Uff, liker ikke å være negativ. Vet så utrolig godt hvordan akkurat det der føles altså. Så jeg sier det ikke for å være slem eller ekkel mot deg...

Men du, ikke ta sorger på forskudd, det er kjempe viktig, ting kan se mørkt ut og alikevel snu seg til det beste, det er jeg et bevis på. Men få deg en legetime så fort du kan og få dratt på ultralyd for å undersøke dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei på deg!

 

Dette trenger ikke være farlig i det hele tatt. Dette høres ut som gammelt blod (ikke friskt blod) uten smerter noe som kan være helt vanlig.

 

Ikke bekymre deg for mye, men ta heller en sjekk hvis du er veldig redd. :o)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun litt brunaktig blod på papiret de gangen jeg var på do i løpet av ca 1døgn. Magefølelsen min var ikke god da jeg så dette, og jeg var veldig bekymret. Ringte sykehuset, og de mente at dette var veldig vanlig, og trodde ikke dette var noe å bekymre seg for. Men jeg fikk komme inn å ta ultralyd dagen etter for å slippe å sitter å tenke på dette. For det er ikke godt for noen å bekymre seg...

 

Det endte ikke bra for min del, den lille spiren min hadde ikke vokst på nesten 5uker... Jeg skulle vært 11uker på veg. Men det virket nesten som om de ble overrasket da de så det, for brunt blod er gammelt blod. Og jeg forstod det som at det egentlig var et godt tegn. Og ved en vanlig underlivsundersøkelese så alt bra ut... Men det var ikke noe liv der... Snufs...

 

Men jeg ville tatt kontakt med lege/sykehus for å få tatt en UL jeg, for det er mye bedre å vite enn å lure!

 

Ønsker deg lykke til iallefall, å håper den lille spiren din har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat hatt en abort nå på mandag. Det begynte for 3 uker siden med litt brunt slimete utflod, det var ikke mye kun på toalettpapiret. Jeg var til UL (uke 7+1) det var ikke noe galt og hjertet slo. Legen trodde blødningen var helt uskyldig og kom fra livmormunnen som var litt rød og hissig. Jeg fortsatte med den brune utfloden i nesten 2 uker, ikke hver dag, men nesten.

Da jeg var til UL nå på mandag(uke 10+1) viste det seg at fosteret var dødt og ikke hadde vokst siden jeg var til UL sist, det hadde dødd rett etterpå.

 

Jeg vil si at en blødning er en blødning uansett farge så må man ta det på alvor. For det som i utgangspunktet kan virke helt uskyldig, kan være et forvarsel på at noe er galt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff,så forferdelig!!! også når det først viste at alt var så bra! ha vært gravid 3 ganger før,og aldrig blødd,så er sikkert noe galt nå!! det som er så merkelig er at denne gangen når jeg ventet mensen fikk jeg en liten blødning,så stoppet det,var da jeg begynte å lure på om jeg var gravid,noe jeg var! tror ikke jeg er skapt for å få barn,selv om jeg har hadd 3 svangerskap så er ingen av de blitt fullført i 38-40 uker! første varte i 3mnd,og de andre i 7mnd,heldigvis gikk det bra med de 2 guttene jeg fikk alt fortidlig da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det er tragisk når noe slikt skjer. Jeg har 3 barn fra før pluss at jeg mistet ei lita jente svangerskapsuke 19 i fjor.

Denne gangen var også første gangen jeg har hatt blødninger under svangerskapet så jeg klarte egentlig ikke å tro at det kom til å gå bra selv om legen ved første UL sa det var bra.

Jeg krysser fingrer og tær for at alt går bra med deg. Det er veldig mange som opplever blødninger og de aller fleste går det bra med, men uansett må man ta blødningene på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff,i uke 19 og ja,det må være litt værre kan jeg tenke meg!! men var nettopp på do,og nå var det friskt blod som kom!!! skjønner ingenting jeg,har hatt mørkt,brundt blod leeenge,og nå pluttselig helt lyyyst friskt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en sa her i mai, og da blødde jeg en del friskt blod, hadde også en blødning med 1.mann og det var mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...