Gå til innhold

Er så nervøs


anni69

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lest om mange her inne som har blødd etter sex. Har heldigvis ikke opplevd det selv, men tror ikke du trenger å bekymre deg altså.

Det er normalt...:):):) Bare nyt dette du...graviditeten altså..*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stakkars deg! Det der er grusomt ekkelt... Det er veldig, veldig vanlig å blø litt de første ukene av en graviditet. Særlig under samleie, fordi slimhinnene er tynnere enn ellers og det er fort gjort å få en liten rift. Selv har jeg også hatt noen tidlige aborter, og en gang begynte blødningene for fullt morgenen etter et samleie. Da hadde jeg riktignok hatt litt rosa utflod i et par uker i forveien. Legen min sa at det var umulig å fremprovosere en abort gjennom et samleie, og at dersom blødningene kom i gang pga av samleiet ville de ha kommet rundt den tiden likevel. Blør du friskt? Jeg synes du skal se dette ann litt. Dersom det fortsetter å blø kan du jo ringe legen din og kanskje få en UL for å bli på den sikre siden? Dersom du ikke blør mere kan du nok slappe av. Men var jeg deg ville jeg bare latt vær å ha sex til du er godt over 12 uker. Det er ikke verdt det når man er bekymret. Lykke lykke til. Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mer sex her i gården. Det er friskt blod, og ikke så mye. Bare når jeg er på toalettet. Om man blør etter sex, hvor mye er normalt? Dette er 2 dobesøk etter sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt varierende, men mest vanlig er det med bare littegrann. Sånn at det holder med et truseinnlegg.Har du smerter? Har du blødd tidligere i dette svangerskapet? Ømme pupper fremdeles? Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har hørt at sæd inneholder stoffer som gjør livmorveggene myke, og det kan da gjøre at noen mister etter sex for eks...

Kan jo ha sex, men kanskje ta det litt roligere, ingen hard sex, og hoppe av i svingen, sånn at han ikke kommer inni deg..:) Mulighetene er mange, synd å slutte med sex også...:)

Var nervøs i begynnelsen selv jeg, men nå er det ikke noe problem lenger..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen smerter, er 8+1 Trenger ikke truseinnlegg. Det kommer bare når jeg tisser. Har ikke blødd før i dette svangerskapet. Har ikke hatt ømme pupper,bare litt kvelm og øm i korsrygg. Det samme i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er 8+1 og har mistet før synes jeg du skal ta en tur til legen slik at du evt får henvisning til UL. Det er jo helt pyton å gå rundt i uvissheten. Det høres ikke ut som det er noen abort på gang synes jeg, men jeg vet jo hvor ekkelt det er når sånne ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei på deg!

 

Jeg opplevde akkurat det samme selv for en uke siden.

Blødninger fra morgenen av dagen etter sex. Jeg ble selvfølgelig livredd og tok kontakt med lege. På UL så vi imidlertid et hjerte som banket som bare det, og legen sa at så lenge man ikke har sterke smerter ved blødning er det som regel ikke noe farlig.

 

Ønsker deg masse lykke til, men ta med deg min erfaring på veien og ikke vær redd alt håp er ute, som oftest går det helt fint! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anni69,

Ikke ta sorgene på forskudd. Som mange skriver over her så er det veldig mange som blør i d eførste månedene, også etetr sex for da blir det jo litt aktivitet der inne og blodkarene dine er mer skjøre nå som du er gravid. Det skal ikke så mye til for å få et rift. Jeg hadde selv blødninger med førstemann av og til etter sex (alltid litt i sengen blandet med sæd) og så på toalett-besøk etterpå. Så i uke 8-9 hadde jeg flere dager med friskt blod. Ingen smerter men blod på papiret hver gang jeg tørket meg. I dag har jeg en skjønn liten pjokk på 2 år!!

Jeg fikk beskjed om at om man blør skal man ta dte helt med ro, ingen tunge løft, ingen hopping/løping etc. helt til alt har forsvunnet. Heller ingen sex. Det var det min lege sa da.

Har du smerter da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikek at du hadde skrevet at du ikek har smerter. Det er også positivt da. Ønsker deg masse lykke til. Det er iallefall ikke uvanlig det der, og det kan gå så fint så.

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...