OktoberTussi Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Hva gjør dere som er blitt 100% sykmeldt i ferien deres i år? Jeg har 3 uker i juli som legen sa at jeg har krav på å få igjen - men betyr det at jeg kan få tre uker ekstra i permisjonstiden min, men at jeg ikke vil få noen penger for disse ukene når jeg sier i fra at jeg tar ut ferien jeg hadde til gode? Mister jo egentlig ferien da, siden jeg trenger pengene...
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 halla;) Vet ikke hvordan det blir, men jeg tror du har krav på å få den igjen sener ja.. ferie penger har man jo fått fra før, så evnt må man vel spare dem tror jeg,.. Er jo sm i ferien jeg og;) natta;)
OktoberTussi Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2006 Feriepengene har jeg fått ja - men de kommer jo i stedet for lønn en måned. (Dekker 5 uker i stedet for 4,33 uker) derfor blir det litt mer enn vanlig månedslønn) Er vel i grunnen bare skuffet fordi jeg ikke ser fordeler ved sykmelding, Synes det er litt tungt at jeg fra 1. juli ikke skal jobbe på mer enn ett år! Kommer til å kjede meg i hjel før ungen kommer.....
Herkules Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 jeg snakket litt med Tk om dette men de er så dårlige til å forklare kan ikke godt norsk hun jeg snakker med vel om du foreksempel har fått feriepenger i juni og ikke lønn i juni så har du jo allerede blitt trukket for ferie, det betyr jo at om du tar ferie i for eksempel november så skal du ha lønn siden du har blitt trukket. Men får du Sykepenger i den perioden som du vanlig vis blir trukket i lønn så har du jo ikke blitt trukekt og skal trekkes når ferien tas (når man er i perm så stopper jo permisjonspengene i ferien) Tk sa at jeg skulle snakke med arbeidsgiver det er de so betaler sykepenger og perm penger hos oss
Klara77 Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Jeg mener bestemt at du får full dekning, dvs. vanlig lønn, for tapt ferie pga sykemelding. Ring trygdekontoret og hør for sikkerhets skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå