Gå til innhold

Slapp av og nyt det!


Ønsker3

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og leser innlegg, og det slår meg at nervene ligger rimelig tykt utenpå til en del. Det er litt trist å lese at dere er så bekymret, slik at dere ikke klarer å slappe av og faktisk nyte det faktum at dere er gravide.Det er klart at man vil kjenne litt smerter i magen av og til, men det normalt. Det er og normalt å ikke ha noen symptomer på graviditeten. Tenk så heldig man er da, som slipper både kvalme, ømme bryster og humørsvingninger.Og hvorfor trenger man ultralyd før den som er anbefalt, hvis det ikke er medisinske grunner til det? Vi må ikke la teknologien ta over for noe som har vært en normal tilstand i generasjoner.

 

Jeg et ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kankje kan vi prøve å legge bort all denne engstelsen og i stedet glede oss over det som skal skje. Tenk positivt, så blir livet så mye bedre:-)

 

Lykke til, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et godt innlegg:-) Jeg syntes også det er for mange som stresser hverandre og seg selv opp med ultralyd opptil flere ganger i svangerskapet. Selv om alt er bra på UL så kan det være at det dager senere oppstår ting. Det er ingenting man kan få gjort fra eller til så tidlig i svangerskapet, men må si jeg selv blir usikker når det er så mange som tar UL, helt tilbake til 4 uker. Men noen gjør dette for å roe seg ned også så jeg er ikke negativ, men forsøker å se det i litt annet pespektiv, sånn som hovedinnlegger.

 

Koooooooooooos dere jenter, denne tiden er jo gull verdt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig! Skjønner ikke hvorfor alle ( for det virker som om det gjelder alle) på død og liv skal ha ultralyd før den vanlige ultralyden.

Er man først så heldig at man har blitt gravid må man da prøve å kose seg med det. Det har da ungen godt av og det, i stedet for at mor er stressa hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at mange av oss vil BETALE SELV for privat ul ligger som regel en del bak. Mange mister og har opplevd skremmende ting før..

Kan ikke dere som ikke vil ta tidlig ul bare drite i hva vi vi andre som kanskje har en rekke SA MA ol bak oss.

Det er en grunn for at vi vil ta det serru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de "bekymrede" og må inrømme at dere har helt rett. Hadde jeg holdt meg unna disse sidene i utgangspunktet hadde jeg nok vært langt mindre engstelig! Men samtidig har jeg lært mye her inne, så det er ikke lett å kutte ut. Før jeg ble gravid trodde jeg at jeg skulle forholde meg helt rolig til det, men har jammen blitt mer bekymret enn jeg trodde. Noen ganger er det lettere sagt enn gjort å ta det med ro, for min del handler det om å få en bekreftelse. Skal bli mye lettere å roe ned på bekymringene etter det tror jeg! Skal også prøve å trappe ned litt på Bimmingen, det er ikke bare sunt kjenner jeg!

 

Men det er fint at dere legger inn positive innlegg, istedet for bekymringer, vi trenger det her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var et godt innlegg.

Men en ting er jeg ikke enig i. Og det er at du sier at en ikke trenger tidlig UL uten medisinsk grunn til det... Jo jeg trenger det. For ellers så får jeg en medisinsk grunn til det. Jeg trenger det for min egen del, jeg trenger det for å ikke gå rundt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste hittil...:-) jeg har vært inne siden uke 4 til nå på mandag, da leste jeg så mye om ma at jeg selv ble påvirket og begynte skikkelig og engste meg å kjenne etter osv..ble liksom litt kvalm ved tanken..jeg har ikke vært inne før i dag, måptte liksom så det va godt å lese noe slik nå..det kan bli for mye bekymringer, barnet merker være humørsvingninger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig kjipt å komme på ul i uke 18 også er det tom fostersekk..har da gått med kvalme i 4 mnd også har det aldri vært noe der.............Mulig det er lurt å ta en tidlig ul likevel; kjedelig å "kaste bort" hele sommeren på kvalme spør du meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka mener du aldri vært noe der?? du mister jo sumptomer om du mister, og det er jo fler som ikke mister enn mister..det bør jo ikke bli slik at en har panikk for det mener jeg, de fleste går det jo fint med..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg!!! lett å bekymre seg for mye.føler meg liksom litt mer "erfaren" nå i mitt andre svangerskap. Men man får mye tips og sånn her inne da..

 

ha en fin graviditet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde tom fostersekk (blinded ovum); da har fosteret gått til grunne svært tidlig, men kroppen oppfører seg som gravid, dvs fostersekken vokser, du får mage, har alle symptomer etc. Dette ble først oppdaget på ordinær ul i uke 18. Temmelig kjipt. Etter dette tar jeg alltid tidlig ul..venter nå nr 3. Hvorfor ikke bruke dagens teknologi når en har den spør nå jeg..men for all del det er høyst frvillig...................Du trenger jo ikke bruke komfyren heller, man klarte seg jo uten før i tiden............!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...