Gå til innhold

Desember: elkjøp bilder...

Gjest

Anbefalte innlegg

ble det veldig god kvalitet, eller ble bildene litt kornete?

...betalte 3,50per bilde da jeg framkalte sist...blir dyrt i lengden...er en annen butikk her som har til 1,99,men jeg likte ikke kvaliteten..ble litt blasse farger og litt kornete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk nesten 400 bilder derfra i dag, og er veldig fornøyd!!!!! Og så billig! Kommer til å bruke de igjen, ja. Litt lang leveringstid, men den som venter på noe godt, osv....

Pussig, la nettopp et svar på den tråden om vi lager album til våre små, der jeg skrev jeg hadde fått bilder fra elkjøp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har nettopp fått bilder fra Elkjøp. De hadde tilbud til 10 øre bildet. Bestilte ca 1000 bilder.

Tok ca 1 1/2 uke fra innsending til jeg hentet de på butikken. Hentes de i butikk er det gratis porto. Ingen ekspedisjonsgebyr.

Vil ikke si at bildene var av veldig god kvalitet, men evig god nok for mitt bruk. Ikke er jeg noen kjempefotograf så ugt.pkt er nå sånn passe.

Det jeg var misfornøyd med var en forstørrelse jeg fikk. Hadde også bestilt et normalt bilde av samme motiv. Det lille bilde så bra ut, mens det store hadde fått helt feile farger. Lillegutt var blitt helt rød i trynet og og den kremgule drakten hans var blitt krittvit. Skal prøve å klage på forstørrelsen.

Noen bilder var litt kornete, men det skyldes nok kameraene og bildekvaliteten og ikke printingen. Har fremkalt bilder fra flere forskjellige kameraer, og bildene fra de gamleste/dårligste kameraene ble litt kornete, mens bilder fra et dyrere og bedre kamera ikke ble kornete.

Her er link til en laboratorietest på fremkalling av digitalbilder:

http://forbruker.no/digital/tester/article1228879.ece

Du kan jo prøve å sende inn noen bilder du har fått printet andre steder og så sammenligne kvaliteten før du sender inn masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...