Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jenta mi nektet å sove alene etter vi kom hjem fra sykehuset, så vi la hun mellom oss..men etter hvert som hun ble noen mnd ble det ett mareritt for meg å sove atme henne...jeg fikk ikke sove...hun lå å klora,klep og lugget meg..presset meg opp på nattbordet og..

jeg ble utslitt av og sove atme henne..var våken snart hele natten..

da hun ble 4mnd la jeg henne i egen seng...å da sov både mor å barn hele natten...helt til hun ble nesten 6mnd...nå er hun våken ca 2gang per natt..:( tror det er tenner...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5431692-hvordan-klarer-dere-%C3%A5-samsove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe... vi har 180 seng... og her er det er vi jentene som skyver pappan på nattbordet... starter borte på "min" side... snella sover ytterst og jeg i midten, ettersom timene går snur jeg meg mot faren og kryper nærmere han, det samme gjør lille snelle og om morgenen når vi våkner ligger han HELT ute på kanten, jeg i midten klemt mot han og snella bak meg... hun er som oftest våken og ligger å sparker og prater=) må sies at hun ligger i sin egen seng den første delen av natta.. når hun får mat i 3-4 tiden kommer hun over til oss...

Vi har 160 seng, og berta på 7,5 mnd sover fortsatt mellom oss.. Ikke noe problem, hun ligger så stille når hun sover.. På morgenen våkner vi av at hun ligger og prater med seg selv, koser med oss og tærne sine! Det er så koselig! Hun skal sove med oss helt til mannen min sier stopp... Håper det er lenge til...He, he..

Vi legger henne forresten i sin egen seng, og tar henne over til oss når hun skal ammes (ca 24). på den måten blir hun vant til å ligge i egen seng også!

Annonse

Som jeg skulle ha skrevet det selv, 2 berter!

Bortsett fra at vi har 180 seng, og vi har god plass alle tre! Hun våkner som regel når vi legger oss og da tar vi henne over i vår seng.

Men vurderer faktisk å prøve og få henne til å sove hele natta i egen seng. Er redd for at det blir verre for meg enn for henne....

Litt søt i dag tidlig, jeg hadde ikke knept igjen bh'en etter amming klokka ett i natt. Så da tok hun like så godt å forsynte seg selv. Etterpå så hun på meg med det største gliset, var skikkelig fornøyd med bragden sin.

Vi har 150 seng. Andreas sover gjerne til ca 0500 da tar jeg han over i vår seng og sover sammen til morgen. Ikke noe problem her det.

Nå anbefaler de jo ikke samsoving pga krybbedød da, men jeg har tenkt at jeg ikke kan tenke på det. Andreas viser at han liker å kose om morgen. Puppe, sove, snakke, puppe puppe puppe sove kose........

Vi har en utrolig fin samhørighet i sengen om morgen, så det skal vi fortsette med.

Her ble begge gutta lagt i egen seng på eget rom da de var 5 uker og da fikk jeg sove igjen...hehe for makan til lyder på sånne små:)

Ved 5 tiden er det tid for mat og da er det inn i vår seng...og da koser vi oss da! Sover der sammen til rundt åtte.Han er nå snart 8 uker

Unnskyld meg men jeg får åndenød :-)

Er dere ikke redde for at de skal bli i senga deres på "livstid"?

Har en svigerinne som gjorde det sånn, nå ligger alle i 180 senga deres, mor far og 3 jenter på 9, 7 og 4 år.... De to eldste starter selvf inne hos seg selv... den yngste lå aldri på eget rom så tilslutt gjorde de hennes rom til større kjøkken og nå sover hun fast med de....

Spennende når "sånne unger" skal på leir....

Ikke for å skryte men vår lå fra fødselen og til hun var 4mnd i vogge ved senga vår... Etter det ble hun så urolig å har i to mnd sovet i egen seng på eget rom, hun sover 19-630... Uten mat, en sjelden gang må jeg inn å tutte!

Jeg og mine søsken fikk ligge på mamma og pappas rom lenge da vi var små, tror faktisk det enda henner at yngste søstra min sniker seg inn i fotenden til mamma av og til (hun er 14 år), det er i hvertfall ikke mange år siden hun slutta hvis hun har slutta.. Likevel har jeg og mine tre søsken vært veldig ivrig på å overnatte til venner og å dra på overnattingsturer, så akkurat det med å "dra på leir" tror jeg har veldig lite med saken å gjøre.

Mi jente sover i egen seng første del av natten. Så er det å velge da når hun våkner, enten å samsove, der jeg generelt sover litt dårligere (bedre enn før, siden pappan sover på gjesterommet), eller å må stå opp mange ganger for å gi smokke, legge på henne teppe, trøste etc etter amminga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...