Gå til innhold

jeg fikk skryt fordi barna mine var så godt oppfulgt hjemmefra.... : )

Anbefalte innlegg

både hs og barnehagen sa det var så viktig med god oppfølgning og foreldre som var tilstede for barna sine daglig! de merket så forskjell på utviklingen og den sosiale kompetansen hos mine og andre som manglet det!!

må skryte litt av meg selv jeg og....!!

Fortsetter under...

Men selvfølgelig, hyggelig med skryt ja:-) Og det er viktig å være tilstede, og husk det når de blir store også. Husker da min eldste begynte på ungdomsskole, det var et stort frafall i oppmøte av foreldre på div ting da. Men det er jo viktigere enn noensinne da....

Annonse

Det første jeg tenkte da jeg så denne tråden var at her kommer noen til å rakke ned på deg. M@mm@til2jenter, jeg synes det er kjempefint for deg og dine at dere får anerkjennelse for god jobb. Klart du skal få skryte av deg selv.

Jeg har mange ganger irritert meg over enkelte personer her inne, men har valgt å ikke kommentere det. Nå klarer jeg bare ikke dy meg. Hvorfor sender Luca ut sleivspark til alle som ikke gir Holle grøt eller til de som velger å ha tv'n på når barnet er våken. Og hvorfor må hun benytte enhver anledning til fremme seg selv hvis noen drister seg til å si noe positivt om seg selv. Og måten å gjøre det på er å rakke ned på andre. Det var en gang noen her inne som sa at luca var den som delte ut dårlig smvittighet her inne. Synes det var en utrolig bra beskrivelse.

Jeg er en av dem som er opptatt av å gjøre det beste for barnet mitt både i forhold til hygiene, kosthold, sosiale aktiviteter osv (selv om du sikkert mener jeg driver grov forsømmelse i og med at jeg gir Nestle grøt). Men jeg driver ikke på med slike sleivspark til andre av den grunn. Jeg skulle fått fornyet respekt for deg om du hadde vært litt mer hyggelig med folk (ikke bare de som gir Holle-grøt).

har du hørt? Hun slenger da vel ikke ut sleivspark til noen som helst, hun forteller om sine valg og argumenterer for dem, akkurat sånn som du sikkert gjør gjemt bak anonymknappen! Trur ingen her er ute etter å dele ut dårlig samvittighet, men å fortelle om sine valg.. Nei dette ble for dumt! Hvorfor vrir du en tråd som handler om noe positivt til å bli noe negativt? Det er da lov å stille spm???

Trodde ikke man skulle henge ut personer slik her jeg. Trur jeg skal sende en mail til webmaster, så kan de i alle fall si hva de syns,,,

Annonse

mye sant i det denne anonyme sier når jeg tenker etter... luca er veldig flink til å si imot det andre velger å gjøre når det gjelder mat/amming, soving alene eller sammen, bæring av barna, osv... kanskje litt vansker med å sette seg inn i andres situasjon før hun sier noe som kan såre andre...

skjerp deg (dere) nå da!! drit i å skrive dritt om andre, er det ikke det alle vil ha slutt på her inne da??????

Folk har lov til å ta andre valg enn dere, og også å fortelle dere om dem når dere spør om råd!!!!

Så flott da M@mm@til2jenter:-DD

Klart de skryter av foreldre som gjør en god jobb også..

Er vel ikke noe mistenksomt ved at foreldrene får skryt?

Luca, synes du bør tenke deg litt om før du spyr ut med slike kommentarer.. Sjalu?

Hmm, her ser jeg det ble mye meg gitt....det var litt synd. For å si det sånn, jeg håper det er samme person som sitter og produserer innlegg, det hadde hjulpet litt:-)

Hadde tenkt å svare M@mm@til2jenter her på hvorfor jeg syns det var rart(det var jo ikke bare meg som syns det da)

Jeg syns bare det var litt rart av barnehageansatte å si, for jeg hadde da begynt å tenke på hvem i barnehagen som IKKE var der for barna sine og tok vare på de....går litt utover taushetsplikten liksom. Men nok om det, det er selvføglig hyggelig med skryt, og min mening har ikke vært noe annet enn å gi deg kred for det. Så fortsett slik:-)

Så over til kritikken av meg her da:

Blir litt overraasket, virker jeg virkelig slik på noen? Jeg ønsker bare å gi råd, men må jo få lov til å komme med mine meninger på lik linje med andre. At jeg gir noen dårlig samvittighet for mine(gjennomtenkte og kanskje alt for gjennomtenkte:-) valg, er jo ikke akkurat min skyld.

Så at jeg hadde meninger om samsoving, bæring osv...og det stemmer jo ikke helt. Tror ikke jeg har svart på noen tråder somhar dette som tema, for det er ikke ting jeg er opptatt av(er opptatt av at barnet sover i egen seng da, men tror ikke jeg har skrevet om det)

Når det gjelder ting som er viktig for meg, ønsker jeg å oppfordre og hjelpe andre til å kunne tenke alternativt. Feks å kunne gi grøt som det ikke sukker i. Det er jo ikke alle som vet vi har det flotte alternativet.

Og en annen ting som er viktig for meg er å bruke bare produkter som ikke inneholder tull til jentene mine. Så derfor bruker jeg ikke produkter som det er tvil om, feks Natusan, men velger heller ufarlige produkter som Babyline og Weleda. Men kan ikke skjønne at det er så farlig hva jeg gjør. Er man ikke interessert i å lese, er det jo bar eå hoppe over.

Min mening er ihvertfall ikke å hverken såre noen eller å gi dårlig samvittighet, men å bidra med mine kunnskaper:-)

Så håper igjen det er en anonym som hadde det litt morro her:-)

Du må gjerne tro at det er noen som har det morro her, og at samme person sitter å skriver innleggene. Jeg har skrevet ett, og jeg kan og opplyse at jeg ikke har det morro her. jeg irriterer meg oppriktig.

Jeg er også forsiktig i forhold til barnet mitt, og har også blitt kalt litt hysterisk her inne. Jeg synes også at du har mye fornuftig å komme med, selv om jeg ikke er enig i alt. Jeg vasker barnet mitt med kun vann, jeg bruker kun babyline, forsiktig med tv, er mye ute med barnet, jeg føler meg ikke vel med å reise bort fra ungen min, synes og det er viktig at barnet finner søvnen selv i sin egen seng uten at det innebærer timevis med gråting. Så du ser vi er ikke så ulike på det punktet (forutenom at du er mer opptatt av klær og merker enn det jeg er). Ulikheten ligger i hvordan man svarer folk her inne. Du har til tider en virkelig dømmende tone når du uttaler deg, og synes synd på enkelte her inne som får svar fra deg. Tror egentlig ikke du er klar over hvordan du fremstår for enkelte gjennom svarene dine, så jeg unskylder deg egentlig litt.

Når det er sagt har jeg ikke for vane å skrive krasse innlegg her på dib, så jeg tror at jeg egentlig har en dårlig dag. Men det betyr ikke at jeg ikke mener det jeg sier. Og nå tror jeg at vi kler på oss her i huset og går ut igjen!

oj sann, mange meninger her ser jeg ; )

syns det var koselig med skryt jeg! var i forbindelse med en foreldre samtale det ble sagt. syns det var koselig jeg, og satte stor pris på å høre det!

de ansatte trenger vel ikke kun komme med negative ting når man har samtale med de vel??

Hei :-)

Jeg synes det er kjempefint at du har fått skryt. Og det er veldig viktig at man følger opp barna sine, OG at barnehagepersonalet forteller deg det. MEN, det jeg nok kanskje også reagerer på, er at det er blitt sagt som sammenlikning med andre.(Der gir jeg Luca rett jeg da...) Det ER faktisk brudd på taushetsplikten. Likevel gjør jo ikke det skrytet til deg mindre bra.

Både HS og de barnehageansatte burde fortalt deg hvor flink du er, og hvor godt utviklet barna dine er på de ulike områdene, men uten å sammenlikne med andre. DET er nemlig ikke særlig profesjonelt.

(Tar også med at jeg er utdannet førskolelærer og har jobbet noen år i barnehage. Derfor vet jeg man kan få sagt mange positive ting til foreldre, uten å skulle fortelle at andre ikke "gjør ting bra nok"....)

Men vær stolt likevel du. Det er jo ikke du som har ordlagt deg feil forsåvidt.

Ta det til deg du:-D

Klart bhg ansatte merker forskjell på dette, hvilken balast barna har med seg fra hjemmet.. Har hatt mange samtaler med mannen min om det, som forøvrig er spes.pedagog.

Ta til deg den rosen, den har du sikkert fortjent.. Ikke analyser det til døde, de ga deg positiv tilbakemelding, noe du selvfølgelig skal være meget stolt av.

Goood klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...