Gå til innhold

Farlig å sove på sida?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille jente på 8 dager trives helst å sove på siden. Om hun ligger på rygg våkner hun ganske ofte og sover urolig. Er dette farlig i forhold til krybbedød? Eller er det bare på magen man skal være forsiktig å la dem ligge. Uff, man blir så engstelig for alt sammen... Kan legge til at hun ble født i seteleie og da har de mindre stabilitet å ligge på rygg. Men vi har brukt å støtte henne opp med teppe rundt kroppen hennes. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Barnet vårt sov i begynnelsen bare på sidene. Først når hun var nesten to måneder sov hun stødig og godt på ryggen. Det er ikke farlig å sove på siden! I begynnelsen vil jeg tro du kikker på babyen din flere ganger når hun sover også.... Rart med det;)

Skrevet

Gutten min, nå 6 mnd, sover mye på sidene. (også seteleie). På sykehuset la pleierne ofte han på siden hvis de la han i sengen, så da har nå jeg bare fortsatt med det... :-) Og han sover godt sånn. Aldri hørt at det skal være farlig.

Skrevet

Jeg har faktisk lest at dette også var relatert til krybbedød.Ungene skal verken sove på magen eller siden.

Men, om du passer på så bør det vel gå bra.

• 1 år senere...
Skrevet

Gutten min sover best på siden når det gjelder meg, når mamma er hos han er det litt annerledes. Han har sovet på siden helt siden han bare var noen mnd gammel

Hilsen Pappa på 1-2-3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...