Gå til innhold

Privat ultralyd


Liza80

Anbefalte innlegg

Er 7+0 og hadde småblødninger i forrige uke, og skal derfor på tidlig ultralyd på mandag. Planen er at vi skal ta det i Porsgrunn siden det er der vi har vært til prøverrørsbehandling. Vi bor i Oslo, så det er jo litt langt å dra. Har vurdert å prøve å få time på en privat klinikk her for UL. Noen som har noen tips til hvor man kan få det i Oslo og hvor mye det koster?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på Sinsen klinikken i går. Ikke ventetid, men gyn er der bare på onsdager. Kostet 800 kr. Og syntes legen var kjempe alright. Brukte god tid på meg. Og sendte til og med en beskjed til fastlegen min at jeg hadde vært der og alt var bra..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på et privat gynekologisk legesenter på majorstua, hadde med henvisning fra legen min, så da er alt gratis. Vet ikke hva det koster hvis du ikke har det. Er helt supert der. De har også jordmor der som jeg går til kontroll hos. Er det noe i løpet av svangerskapet kommer jeg inn til han på ul på dagen. "som du vet, døren står alltid åpen for våre gravide" var det han sa til meg. Skal til ny UL på mandag hos han. Trenger jeg sykemelding eller resept under svangerskapet ordner jordmor det for meg via legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har gått hos Senter for gravide ved RødeKors klinikken i mine to tidligere svangerskap, der var det også fødselslege med ul og jordmor; gikk hos begge. De har nå sluttet og jeg har lett etter noe lignende i dette området. Kan jeg spørre hva dette legesenteret heter og om du har fått anbefalt det av andre slik at du vet at det er bra? Har nemlig hørt at det er mange leger med ul som ikke kan å tyde bildene, men det er det jo vanskelig for pasienten å vurdere. For oss virker jo "alle flinke". Takk for hjelp. Har to barn, men også 3 SA/MA og trenger ekstra oppfølging. Er 9+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2. svangerskapet jeg går der, så jeg er fornøyd. Kjenner flere som er fornøyd. Fikk det anbefalt av en gynekolog på Ullevål. Det heter Dybwadsgate legesenter, det er 2 gynekologer og 2 jormødre der. Jeg går hos dr. Farnes. Alle gravide får UL i uke 34 for å sjekke hvordan barnet ligger. Jeg opplever han som flink, og jeg har vært borti MANGE gynekologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at legen min går ut i ferie til neste helg. Fikk time uken etter at jeg bestillte. Tar ikke UL hver gang nei, er stortsett hos jordmor hvis det ikke er noe spes. Skal ta ny UL på mandag for å sjekke at alt er som det skal. Har termin 21.1, når har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Peter Molnar på Majostuaklinikken. Les om vår skrekkhistorie her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/5507927

 

Da jeg snakket med klinikksjefen nevnte han en annen lege der som jobbet kun med 2D ultralyd og han hadde ikke fått noen klager på ham i løpet av de 8 årene han har jobbet der. Skal du til 2D er sikkert han grei (husker ikke navnet), men som sagt: styr unna Molnar.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt bare hørt positive ting om Peter Molnar, og har heller ingen betenkligheter med å bestille en time hos ham.

Dette er en side av saken, men som kjent har en sak flere sider.

Jeg har hørt om flere som får lette "slag" på magen for å få babyen til å snu på seg under vanlig UL også, så jeg har litt vanskelig for å tro på måten dere fremstiller dette på.

 

Og jeg gleder meg fortsatt stort til min time hos Peter Molnar..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker deg selvfølgelig lykke til og nå som du har lest historien vår vil du sikkert være på vakt og vil ikke tillate at noe lignende skjer deg. Da har det kommet ut noe godt av å legge historien offentlig.

 

Vi har fått rikelig med tilbakemeldinger allerede og flere kjenner seg igjen i behandlingen. Flere skriver om å være nesten på gråten da de forlot klinikken. I mine øyne er det tegn til bekymring.

 

Lykke til!

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartPappa2006:

Syns det er kjempebra at dere advarer folk. Og den kommentaren over her med at en sak alltid har flere sider den skal du ikke bry deg om. Den behandlingen dere fikk var totalt uverdig. Og at det er vanlig med lette slag mot magen!?? Det har jeg aldri hrt om, man skal da aldri slå noen, og ihvertfall ikke i magen på en gravid kvinne!!!! Og om det så hadde vært "normalt" som denne anonyme over her sier, så skulle man fått beskjed før dette skjedde!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...