Gå til innhold

April: Kjære tid, jeg skal på jobbintervju i morra!!!!

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Hjelp!!!

Drømmejobben og jeg har panikk for intervjuet i morra. Ble ringt til nå nettopp så er enda skjelven etter telefonsamtalen. Sist jeg var på jobbintervju (faktisk bare 2,5mnd siden, og trives egentlig godt der jeg er nå, men denne KUNNE jeg bare ikke la gå fra meg, måtte i alelf all prøve) så slappet jeg godt av for jeg var så og si overkvalifisert + at jeg hadde jo en grei nok jobb allerede, ergo ikke avhengig. Denne gangen har jeg fortsatt det siste, men denne nye er et hopp opp på "karrierestigen".

Hva skal jeg ha på meg?

Hva bør jeg tenke på?

Stillingen går ut på å gå hjem til folk å ta mål, gi anbud til bedrifter og tilbud til kunder på solskjerming.

Hjelphjelphjelphjelp*skjelve*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende. Er dette for et firma som bare leverer til bedrifter? Eller skal du hjem til privat personer også? Jeg synes du bør ha på deg noe på intervjuet som gjør at de som intervjuer deg lett kan "se" deg i stillingen du søker på. Jeg synes at de som bare selger til bedrifter skal være litt mer formelt kledd enn de som også selger i private hjem. Uansett bør det være noe "delikat" og tillitsvekkende. Ved salg til bedrifter bør det være stilig og kvalitet på antrekket ditt. Profft liksom...., mens ved salg til privatåpersoner kan det lett skape distanse til kunden...det er jo ikke så bra. Jeg synes du bør kle deg i nor på intervjuet som ligger bittelitt under et slik arbeidsantrekk. Må ikke være overpyntete heller. De vil jo gjerne seg deg slik du er. Tror kanskje jeg hadde gått for en stili penbukse med en litt pen (ikke pyntet) topp/jakke til. Det skal ikke se ut som en dress, men som et stilig hverdagsantrekk....hm...det var mine tanker. Lykke til!

Så nå at dette var skevet i går....så da har du kanskje vært der alt da....Uansett må du skriver hvordan det gikk (og hva du hadde på )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaddaline! Hvordan gikk intervjuet i går? Ser at du var litt nervøs i forkant, men det gikk kanskje bra!? Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, sier jeg bare :o(

Følte det gikk ræva, rett og slett. Kom inn på kontoret til daglig leder, og der var også en fra styret som alltid var med på ansettelser. Han begynte med å si at dette var et 1.gangsintervju (har jeg faktisk aldri vært med på før, i min korte karriere har jeg bare vært borti "hovedintervjuer"), hvor vi kom til å "drøse" i ca en halvtime, hvor jeg skulle begynne med å fortelle om meg selv, så spør de, og så spør jeg om det jeg lurer på. Jeg gikk jo i den klassiske fella (hvor er hjernen når man trenger den??) med å ramse opp cv (*dunke hodet i bordet hver gang jeg tenker på det*), og fikk liksom aldri penset inn på personlige egenskaper og sånn. Dritt. Var der vel i 25 min eller noe. Kommer til å få høre noe i løpet av neste uke går jeg ut fra, for de kom til å velge kandidat nå i løpet av mnd. Jeg var en av 6 som var til 1.gangsintervju, og de plukker ut 2 til 2.gangs. Føler egentlig toget har gått og blåser nå en lang i hele jobben. Det positive nå er jo at vi kan kjøre på med babyplanene uten å måtte utsette en gang til :o))) Så får jeg heller prøve igjen etter nr 2.

Apropos klær, så endte jeg opp med svart bukse (standard), hvit tanktop med hvit (delvis gjennomsiktig) v-tskjorte utenpå (sånn lang som man lar ligge liltt løst over hofter/rumpe, hvite tennissko (jeg har utrolig dårlig utvalg på sko, og velger konsekvent det som er mest komfortabelt siden det er sjelden jeg pynter meg), et rosa linskjerf (kaldt og pøsregn i går) og rosa veske. Fikk godkjent av mamma + en kompis på webcam, hehe.

SÅH! Der var det ute av verden. Skal sies at jeg ikke sovna før nærmere 4 (så på klokka ti over halv) natt til i går, og våkna halv sju av en syngende Matilde. Var rimelig i koma, ja! Fått tatt meg inn igjen i dag, våknet ikke før svimlende ti på halv ni (!!!!) av at Matilde satt is enga og gråt. Redd for at hun hadde vært våken lenge, men at jeg bare ikke hadde hørt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende det gikk bra! Jeg følte at det ikke kunne gått verre, og fikk jobben. Gi oss en oppdatering når du hører noe:-) Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det Solstråle* sier. Ofte at magefølelsen ikke stemmer. Ofte man nedvurderer seg selv veldig i slike anspente situasjoner. La oss få vite hvordan det går da : )

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...