Kvaløy-pia Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 E i uke 30+5 og har nettopp spist d,noen som vet om d e farlig.. kom t å tenke på d etterpå......
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har spist blåskjell både fra butikk og sjelvplukket flere ganger i begge mine svangerskap, det skal ikke väre noe problem. Man må bare sjekke at skjellene man plukker sjelv er friske.
tira fødte 24/08 Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 du skal ikke spise blåskjell når du er gravid.pga det er et stoff i dem som kan være farlig for fosteret. jeg ser anonym har gjort det og alt er gått bra, men jeg ville ikke tatt den risikoen. jeg fikk iallefall beskjed om å holde meg unna det. men en gang gjør nok ingenting
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Hei. Jeg jobber i Mattilsynet, er det noe dere som er gravide lurer på kan dere gå inn på http://www.Matportalen.no. Der står det veldig mye om kostholdsråd for gravide.Også blåskjellvarsel for for hele Norge.
Herkules Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 det er ikke noe spesielt stoff i blåskjell man ikke skal spise, men man må bare sørge for at man spiser blåskjell som er bra, det er det man har blåskjell varsel for.
tira fødte 24/08 Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 det er godt mulig det. jeg fikk bare beskjed fra legen min og jordmor om at jeg skulle holde meg unna det..og dem forklarte meg om et eller annet stoff i blåskjell som ikke var bra... men jeg har ikke pipp, men har latt være å spise det for å være på den sikre siden... men jeg synest leger og sånt sier så mye forskjellig. noen sier man kan det, andre ikke. så jammen meg ikke lett å vite hva man kan og ikke kan...
Lilje74 Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har også latt være siden jeg som regel ikke aner hvor blåskjellene kommer fra på restaurant f.eks. Ikke noe stort offer på fiskerestaurant... Så mye annet godt :-) Får ta igjen blåskjellene senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå