Gå til innhold

Forsinket språkutvikling.

Anbefalte innlegg

Hei !

Har en jente på 2 år og 6 mnd. Hun er forsinket med språkutviklingen og mamma er selvfølgelig kjempe engstelig. Er det noen som har erfaringer med dette. Kan ennå språket komme. Hun sier endel enkle ord, mamma, pappa, jakke, ball, bil hest, vov-vov, navnet sitt is etc. ca 50 ord. Setter også sammen enkle setninger, 2 eller 3 setninger. Mamma komme, eg vil se lala o.s.v.

Har hatt noen ørebetennelser, men ikke så mye væske over lengre perioder at øre nese hals legen ville legge inn dren.

Bruker språket aktivt, mener med det at hun baler i vei og spør endel hva " det " heter. Snakker mye, men det meste er ikke forståelig for oss.

Bør vi være engstelige.

Fimle

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5429710-forsinket-spr%C3%A5kutvikling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bl.a dette svarte jeg ei anna ei på skravlesiden på noe tilsvarende.:

Eldste jenta mi snakket veldig lite som liten. Da hun var 2 sa hun mamma, pappa, baby (fikk en lillesøster da) og ba (banan, ball, barnetv, bade....) Fikk hakeslepp da hun rundt 2 årsdagen sa bestemor..... (siden hun bare sa noen få ord)

Begynte i barnehage da hun var 3 1/2, og det var egentlig først da hun begynte å snakke "skikkelig". Nå er hun 7 år, og skravler som bare det, iallefall med de hun kjenner. Men sier lite sammen med fremmede.

Mellomste var noe kjappere, men så begynte hun i barnehage tidligere (nesten to år)

Minsten min på 2 år og 4 mnd har nettopp begynt å "si" navnet sitt (blir ikke helt riktig....). Er kjappere en de andre to, men vet det er mange som snakker mer enn henne. Synes det høres ut som du har en ganske normal to-åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...