mamma til brumm&snorkfrøken:-) Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Prøvde i går å legge henne i "stor jente" senga, men hun var jo ut av den 40 ganger, og sovna ikke før vi gikk og la oss i tolv tida i går kveld....Las bok og sang, men ingenting hjalp- til slutt bare tok vi å la henne ned uten å si noe, mange ganger.Hun sovnet tilslutt....Prøvde i dag også, men samme problemet-så nå ligger hun i sprinkelsenga si igjen......Hva gjorde dere for å få dem til å ligge der og sove??
Hufsla Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 dersom hun heller vil ligge i sprinkelsenga så kan hun vel det? Hun føler seg kanskje tryggere der? Gutten min sov som en stein allerede første natta i ny seng. La henne heller få ligge i sprinkelsenga til hun selv føler for å bruke den andre...
femmermam Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 vi tok det forsiktig, lott henne sove i sprinkelsengen ved siden av den store, lot henne prøveligge noen kvelder så ville ho ligge der av fri vilje etter ca en uke.Satte sengehest påog så festetvi sprinkelbeskyttelsen i den nya senga for at ho skulle ha det litt "lunere" sover som en stein. ho var vel to år og to md når vi flyttet henne over
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Gjorde ingenting vi. Vi la henne som vanlig. Og det er nå 9 mnd siden, hun var 23mnd da hun fikk "stor" seng. Hun har ALDRI stått opp igjen etter hun har lagt seg. Men til gjengjeld så har hun ropt en del da hvis hun ikke har sovnet med en gang. Selv de kveldene hun overhode ikke har villet lagt seg hvis vi har besøk for eksempel, så har hun heller ropt på oss enn å stå opp. Vi har sikkert vært veldig heldige. Har noen venner med samme problemet som dere. Har ikke annet tips enn å bare følge henne tilbake, eller rett og slett bruke sprinkelsenga en stund til.
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Vi gjorde heller ikke noe spesielt for å få dattera vår til å sove i stor seng, men hun følte seg litt utrygg den første uka. Vi måtte synge litt og kose med henne litt lenger enn i sprinkelsenga. Hun fikk stor senf fordi hun klatret ut av sprinkelsenga, men hun har aldri stått opp av den vanlige senga utenom på morgenen... Så du får bare prøve igjen, og være litt tålmodig. Det ordner seg!!
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Dette har jeg hørt skal funke av flere. Har ingen erfaringer selv. Da vi bruker utrekkseng med sprinkler enda. Og hun har knyttet seg til den. Så vi er glad vi har fått ny sprinkelseng til lillemann som kommer
sara_salamander Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 jenta vår fikk stor seng rett før hu ble 2 (lillebror skal ha hennes seng!). Da fikk hun være med på å pakke sengen ned, og hjelpe til med den nye sengen. Og hun fikk stor dyne med nytt, søtt og skikkelig jentete sengetøy. Og vi snakka mye om denne NYE senga, gjorde det til noe spennende og staslig. Fungerte veldig bra, har aldri klatra ut av senga, sitter og venter på oss om morgenen. Helt topp!
Bergen Skrevet 25. juni 2006 #8 Skrevet 25. juni 2006 Vi prøvde først 1 gang med en seng gutten vår ikke ville ligge i. Så da måtte vi hente sprinkel sengen ned fra loftet. Men så en stund etterpå var vi på IKEA. Der solgte de senger med telt. Det er løse telt som er enkle å feste til en barneseng. Dette syntes Sebastian var veldig spennende. Så da vi skulle legge han den kvelden var det ikke noe vanskelig. Så nå sover han i "teltet" sitt hver kvled og sprinkelsengen står på loftet.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Vår pode la seg veldig greit i storseng i des.For 14 dager siden begynte han å stå opp.Vi gjorde følgende:sang ,sa godnatt og sa at nå må du være flink å ligge,lukket døra,venta 15 sek,gikk inn og fortalte hvor flink han var og at jeg kom snart tilbake.gikk ut venta 30 sek,og gjenntok prosessen med ros.ut igjen inn etter 45 sek.Da jeg kom tilbake siste gang etter 60 sek sov han.Dette hjalp etter bare en dag. Og hver kveld siden da har han sagt;mamma kommer snart tilbake.....men det trenger jeg ikke,for han sover. Barnet vet da at du er der,og det har heller ingn unskylding for å stå opp=)......dette med sekundene kan vel sikkert kortes litt ned på i beg,hvis barnet ikke klarer å ligge så lenge.Poenget er å gi ros når det ligger. Hvis du velger å prøve dette,vil jeg gjerne vite hvordan det går,siden jeg ikke vet om noen som har prøvd denne metoden(Jeg fikk tipset fra ett av disse nannyprogrammene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå