Gå til innhold

undersøkelse-hvor mange av mammaene ble ammet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble født i 74 og ble ammet i 3-4 mnd. Da var ungen for stor for amming ja. Mamma tror fremdels at de ikke skal ammes etter 4 mnd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er født i 1973 og ble ammet i ca 1 år. Mamma måtte pumpe alle måltider de tre første månedene fordi jeg ikke klarte å suge skikkelig. (innovervendte brystvorter). Brødrene mine ble ammet i henholdsvis knapt 2 år (!) og 1 år. (Født i 1975 og 1978).

Jeg ammet de to første i 1,5 år (fullammet i 6 og 7,5 mnd). Yngstedamen er snart 2,5 år og ammes fortsatt. Hun ble fullammet i 9 mnd.

Skrevet

Født i 80 - ble aldri ammet. Overlevde utrolig nok fordet...;o)

Skrevet

Hei!

Jeg ble ammet i 1 år og fullammet i 4 av mamma som var student og hadde meg med på forelesning! Det synes jeg er skikkelig tøft gjort. Tror ikke det var så vanlig i 72.

Selv har jeg ammet mine barn i vel 2 år :-) og ammer femdels tredjemann.

Skrevet

jeg ble fullammet 1 1/2 år,pga mor min hadde veldig mye melk ,å jeg likte melka henes

Skrevet

Jeg er fra Pakistan,ble født1975,der var det vanlig i lansbyen mødrene ammer barna til de er 15 mnd,så jeg og mine søsken ble ammet 1 1/2 år,når mor flyttet til Norge ,fikk hun lille bror,hørte hun mange komentar,huff ,asj .ekkelt osv,

Skrevet

Er tvilling og ble forsøkt ammet, men mamma sa jeg satte tungen opp i gommen og ikke skjønte kluet. Broren min forstod det og fikk pupp ;)

Så dråpene med morsmelk jeg har fått i meg kan vel telles på en hånd... er født juni 74

Skrevet

Jeg er født i 1980. Min mor fullammet meg til jeg var 4 mnd, ble ammet til jeg var 1 år. Da ville jeg ikke ha mere. Hun har fullammet mine 3 søsken til de ble 4 mnd og de har blitt ammet til 2 års alderen. Flink mamma jeg har!

Skrevet

var visst ikke mange ukene, tror 7-8 uker. Fra første gang jeg fikk flaske nektet jeg å ta puppen igjen. Jeg er 75-modell

Skrevet

Jeg ville ikke ta brystet, men mamma pumpet seg og gav meg morsmelk på flaske til jeg ble 6 mnd. Dette var i 1973. Deretter ble det vel mme. Søsteren min ble imidlertid ammet i laaaang tid i 1979 siden hun tok brystet.

Skrevet

Jeg fik pupp fra mamma i en uke,fik så ku melk blanda med vatn,er født i 76

Skrevet

Mamma forsøkte men gav opp når jeg gulpet blod:-) Det var nok ikke lenge. En uke eller to. Jeg er født i 76. Har selv ammet til ungen min ikke ville ha mer, 9,5 mnd. Og er fornøyd selv om jeg gjerne skulle ammet lengere. Men det ble for lite kos, for mye mas. Nytter ikke når babyen ikke vil ha:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...