Gå til innhold

Hjeeeeelp!!! Blodprøve HCG


Har fire go`inger

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg hadde siste mens 9. mai og har ikke fått den ennå. Har tatt 5 graviditetstester som var negative. Jeg fikk time hos lege for å ta blodprøve. Jeg ringte kontordama hos legen som sa den var negativ. Men fikk brev fra legen i dag som sier den er svakt positiv og at jeg kan ta en ny test der eventuelt en gravidtetstest for å være sikker.

 

Jeg ringte kontordama før helgen og stolte på det hun sa.....og var på en fest, hvor jeg drakk alkohol. Nå er jeg superstressa etter brevet jeg fikk fra legen i dag....skal dette tolkes som at jeg mest sannsynlig er gravid eller motsatt.....tenk om jeg har skadet et evt "foster"?? Får helt hetta. Apoteket er stengt og får ikke kjøpt graviditetstest før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også på overtid og fått negativ gravid test!!! Skal til legen på mandag for blodprøve.....Hva gjør at det slår negativt ut selv om gravid egentlig ( for din del som fått bekreftet gravid!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så frustrerende. Dumt at kontordamen uttaler seg når hun ikke vet sikkert. Men jeg kan i allefall berolige deg med at det gjorde nok ingen skade at du drakk alkohol på festen. Det er nemlig sånn at i starten av et svangerskap får fosteret næring fra plommesekken, så det ble ikke direkte påvirket av den alkoholen du drakk da. Det er visst en sånn "sikkerhetsmargin" fra naturens side for å beskytte fosteret i starten da mange ikke vet ennå at de er gravide.

Håper du får klarhet i prøvesvar, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en hcg på 26 14 dager etter EL. Dette var for lavt til at det slo ut på testen. 4 dager senere var den steget til 102, og 4 dager etter det igjen var den steget til 624. Jeg har en "slow starter" i magen. Det er det de tror du og har! Hcg nivået skal doble seg etter 48-72 timer, derfor vil de du skal ta en ny blodprøve!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen.

Du får ha lykke til du som skal til legen for å ta en test - krysser fingrene for at den er postiv. Og lykke til med fortsatt svangerskap dere andre.

 

Blir spennede i morgen da - å ta en graviditetstest. Forresten går det an å teste svakt positivt på hcg og likevel ikke være gravid?

Eller er det bare gravide som har forhøyet hcg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...