Gå til innhold

Lite melk og menstruasjon - hva gjør man når babyen er sulten...

Anbefalte innlegg

Jeg har mensen om dagen, og merker at det er veldig lite melk i forhold til hva jeg pleier å ha. Hva ville dere gjort? Jeg har gitt litt flaske for at hun skal få sove litt nå, hun har vært våken i hele dag bortsett fra to dubber på ca. 10 min. I natt var hun MASSE våken - spiste. Jeg pumper meg tilsvarende det hun får flaske.

Hvordan er det med dere andre, hva gjør dere i sånne situasjoner?

Fortsetter under...

Det er naturen det at det blir litt mindre ved mens. bare legg til oftere og det går seg til igjen når "tante rød" hare dratt. Gir du mm på flaske eller? Hvis du likevel pumper kunne du kanskje amme istedet? Men klart det er bra at du pumper - det vedlikeholder produksjonen. Kanskje du kan få pumpet deg litt etter at mensen er over og fryse ned til neste gang hvis babyen din blir veldig urolig av at melka minker under mens.

Lykke til

Jeg har fryseren full, jeg - så jeg kan alltids gi henne litt fra det. (Hadde en periode med mye overskudd og alt det er ikke brukt opp) Men vil jeg da få problemer med produksjonen om en uke når dette forhåpentligvis er over?

Jeg ammer som bare det, jeg har pumpet litt fordi jeg har en som nesten ikke gidder når det ikke kommer masse melk. (Hun sutter om natten men ikke sjans på dagtid - da er det effektivitet som gjelder.)

Hvis du synes det har blitt veldig lite så pump deg mens du har mensen. Amm så mye hun vil og hvis hun ikke roer seg får du gi litt mm i tillegg. Ta et par økedager når mensen er over med amming hver andre -tredje time - da kommer nok melka tilbake skal du se. Prøv litt vørterøl og ammete og hvis du har tro på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...