Gå til innhold

Full ammenekt, noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Babyen min på 3 mnd nekter plent å ta puppen, vi har nå hatt det sånn i en uke. Jeg får ammet når hun nettopp har våknet/ er litt i soveørska, men føler at dette begynner å ta på. Jeg stresser jo hele tiden med om hun får i seg nok. Jeg har snakket med ammehjelp, men ingen av tipsene der har gjort underverker så langt, så jeg begynner å bli motløs.

Noen andre som har hatt det sånn? Hvordan løste det seg? Noen som har noen tips?

Kanskje jeg må gå over til å pumpe og gi på flaske?

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt det sånn (mer eller mindre i 7 mnd), ja, det er slitsomt, og ja, det går over - helt av seg selv. Begynner du med flaske kan nekten bli enda værre, men jeg sier ikke at det er feil å gjøre.

Det finnes ingen vidunderkur, det må gå over av seg selv. I mellomtiden må du finne tider/steder/rutiner som gjør at det funker av og til...

Vi har nettopp hatt det sånn, kjenner meg godt igjen!

Datteren vår ble helt uinteressert i pupp på dagtid rundt 3 mnd, hun tok det igjen om natten. Etter mye styr med pumping og flaske, ble jeg rådet til å slutte med det. (Måtte jo pumpe meg litt, da - ellers ble det for mye spreng) Jeg fikk råd om å legge meg på senga, gjerne ha det litt mørkt, og amme i ro og fred. Jeg brukte også bæresjalet mitt en god del, og hun tok puppen når hun satt i det. For noen uker siden gikk det over, nå er hun nesten 5 mnd. En god dose tålmodighet, noen triks og lite søvn på mor - men det gikk over:o)

Lykke til!

Tusen takk for svar dere!!

Skal forsøke å høre mere med ammehjelpen. Godt å høre at andre har det sånn, og at det faktisk kan bli bedre igjen.

Jeg vil jo gjerne fortsette å forsøke med ammingen, men er redd for at hun ikke skal legge på seg bra nok hvis vi fortsetter sånn som dette lenge til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...