Gå til innhold

Jeg freaker ut her!!!!!!!! Blir helt fortvila...

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange gravide er bekymret for om alt er bra, men nå begynner jeg å bli sliten... Jeg kjenner etter hver minste lille sak som skjer der nede, hvert stikk, strekk o.l.... Nå er det kommet til det punktet der jeg er så lei av å bekymre meg at jeg blir sint og gråter...!!

Jeg blir sint fordi jeg ikke greier å nyte denne første tiden, jeg blir sint av å ikke vite, og jeg blir sint av å vite at selv om jeg har legetime om en uke så får jeg ikke mer svar da, siden de mest sannsynlig ikke finner noen god grunn til å gi meg ul!!

Jeg har ubehag i hele livmora, det strekker, presser, stikker o.l., som sagt, men av en eller anna grunn så har jeg hele tiden kjent det mest i den høyre siden! Dette har blitt spesielt tydelig de siste dagene! Ikke direkte vondt, men det er definitivt ting som skjer til høyre der nede!

Dette freaker meg totalt ut! Er det graviditet på utsiden av livmora jeg kjenner? Eller er det bare et "høyre eggleder-barn"? Kjenner det jo litt på venstre, men verst til høyre! Kjenner det jo også på midten da...

Vær sås nill å svar meg, jeg blir så sliten av å konstant være bekymret... Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære, kjære deg... Huff, så trasig du har det! Skjønner at du har 1000 ting å uroe deg for, og at det nesten "spiser deg opp"!! Det er helt normalt å kjenne ting der nede. Det er kroppen som forteller deg om det som skjer inni deg:-) Nå mener jeg å ha lest her inne, at smerter på siden (spesiellt høyre) er et godt svangerskapssymptom. Men du må selvfølgelig være på vakt. Om smertene føles bedre i morgen, så er det nok ikke sv.skap utenfor livmora. Nå er jeg ingen ekspert på området, men kan tenke meg at slike smerter ikke går over, før et eventuellt kirurgisk ingrep.

Jeg er selv gravid for andre gang i mitt liv, og jeg må innrømme at jeg slapper bedre av denne gangen. Forrige gang brukte jeg all min energi på å bekymre meg, hele svangerskapet var som et vondt år.

Derfor bestemte jeg meg for at denne gangen skal jeg bare leve i nuet. Og så lenge jeg ikke opplever å få sterke smerter, og blødning, så skal jeg se på "alt det andre" som normalt:-) Skjønner du hva jeg mener?

Det er det beste rådet jeg kan gi deg, kjære deg: Lev i nuet, og akkurat i dag er du faktisk gravid.-)) I morgen tar vi i morgen, ikke sant?!

Stooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett... Jeg vet jo det... Jeg har jo ikke smerter-smerter heller, bare litt "pulserende" ubehag! En slags stikking er det jo, og det har jeg jo hørt at er helt normalt, men hvordan vet jeg at dette er definisjonen på "stikking"?

Jaja... Du har helt rett, jeg må ikke ta sorgene på forskudd, og jeg har faktisk vært flink til å ikke gjøre det frem til i dag, da jeg rett å slett følte at stikkinga i siden var dråpen! Men er proppet med hormoner da, så er jo ikke så rart at jeg reagerer sterkt! Jaja... I følge dama i resepsjonen på legekontoret som jeg snakket med da jeg bestilte time så vet man visst hvis man har et svangerskap på utsiden av livmora! Skal visst være rimelig smertefult!! Jaja... En dag om gangen da;)

Tusen takk for svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte som deg! Kjenner at jeg ikke klarer å slå meg til ro før jeg har fått "bevis" og har også kjent mer på den ene siden enn den andre! Har allerede vært til legen, men da er det jo blodprosent, blodtrykk og urin, ingen ting som sier noe om den lille der inne, så det hjalp fint lite. Har tenkt så masse på dette at jeg til slutt ringte legekontoret for noen dager siden. Fikk en ekstra time til fredag, der sekeretæren mente at jeg skulle kunne få høre hjertet. Er 9+6 på fredag, og etter å ha lest en del her på forumet har jeg skjønt at det kan være for tidlig til å høre noe. Men det er lov å håpe. Hører jeg ikke noe på fredag skal jeg vurdere en privat UL, for denne ventinga og bekymringa gjør meg gal. Godt det er flere som har det på samme måte!

Det som skrives over her er selvfølgelig veldig fornuftig, man må prøve å leve i nuet og ta en dag om gangen. Jeg er sikker på at det skal gå ganske mye lettere når jeg først har fått bevist liv der inne, som utvikler seg normalt! Man hører så mange historier om SA og MA, og tomme fostersekker og det ene og det andre, at man selvfølgelig begynner å lure om noe sånt kan skje med en selv. Som oftest gjør det jo ikke det, men det er godt med en bekreftelse likevel!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt det var å høre at jeg ikke er alene med angsten min! Jeg kommer til å overdrive litt til legen for at hun skal gi meg ul, hvis ikke kommer jeg også til å ta privat ul! Jeg vil gjerne se på bildet at det ligger et lite vesen inne i livmora mi og bare vokser og utvikler seg normalt=) Jaja... Gikk inn i min 7. uke i dag, jeg er ingen ekspert, men hadde det vært sv.skap på utsiden av livmora så kanskje jeg ville kjent de esktreme smertene til nå? Lykke til med oss alle=)

Godt vi har hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på dette i starten, fordi jeg kjente noe bare på høyre side. Men ettersom tiden har gått og jeg en sjelden gang kjenner noe til venstre også har jeg blitt litt roligere. Dessuten tror jeg du har rett i at du hadde kjent noe nå hvis det var tilfelle, egglederen er jo mye tynnere, skal sikkert ikke så mye vekst til inni der før du kjenner det gjør ganske vondt!!

Jeg er spent på om legen tar min bekymring på alvor til fredag, generelt har jeg erfaring med at leger ikke tar meg så alvorlig som jeg skulle ønske. Men jeg må bare gi det et forsøk. Hold oss oppdatert hvis du tar en tidlig ul da, det er alltid spennende å høre om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer litt på hvor dere kjenner stikkene, for jeg har også mye mere stikk på høyre side. Det stikker mest på skrå nedenfor navlen, ca 3 fingerbredder nedenfor. Dessuten stikker det rett overfor trusekanten, men det er på begge sider.

Hører vel også til blant de som er over gjennomsnittet bekymret, spesielt fordi jeg har spottet i 5 dager nå. Har fått time til UL fredag, så da håper jeg å få se et lite hjerte. Har vært veldig redd og lei meg en stund, men kjenner at jeg klarer å roe meg ned litt nå. Helt til det stikker til, da skvetter jeg litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noe annen grunn til tidlig ul enn nettopp den grunnen at du har lyst på det. Jeg gadd ikke vente på time i det offentlige. Bestilte på vilvat og fikk time dagen etterpå. Koster jo en del, men det var verdt det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...