Gå til innhold

Huff, poden på 4 uker kaster opp melka....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i grunn vært sånn helt siden fødselen når melka kom. Han spyr gjennom nese og munn.. Noen ganger minner det meg mer som sprutgulp, men andre ganger kan det skje etter en liten stund etter måltidet og er litt klumpete og er liksom ikke så mye trykk på det som når han sprutgulper.. Han kan være bra 2-3 dager, for så å gulpe/spy 2-3 ganger i døgnet igjen.. Han har lagt på seg bra hittil, men blir litt bekymra. Kan dette være reflux? Kan jeg bestille time til legen å få henvisning til ultralyd for å se om det er noe galt? Eller kan det hende det er normalt?

Noen som har erfaring??

I går kveld så spydde han 2 ganger rett etter hverandre og det virket mer som om han var kvalm.. andre ganger virker det som om det er luft som gjør at han sprutgulper 1 meter.hmm... ble litt rotete dette her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert bare gulp...

Skrevet

Sikkert bare gulp ja. Jeg var sånn når jeg var liten. Det spruta ut av munnen min. Klumper i gulpen kommer hos min også og han kan gulpe en stund etter han har spist.

Skrevet

Men det er snakk om store mengder "gulp". Ca 25 cm i diameter gulp på gulvet..

Skrevet

De sier at gulpen kan virke så mye, men det er en del spytt i det også så det er ikke så store mengder som faktisk kommer ut. Har faktisk ikke peiling, men dytter for deg, så andre ser innlegget ditt : )

Skrevet

Hei ! hvis jeg var deg så ville jeg spurt helsesøster som du går til om råd! det kan være reflux når det spruter og er så mye.

lykke til :)

Skrevet

Men hvis det skulle vise seg at det er reflux, er det noe de gjør med? Eller gjør de ingenting hvis barnet har ok vektoppgang?? Og er dette noe de vokser av seg og er ufarlig??

Takker for svar

Skrevet

Og det som er så rart er at han legger på seg så bra, enda han gulper såå mye, har på følelsen av at hele måltidet kommer opp igjen, og dessuten suger han 2-3 min. av kun EN pupp også er han mett. Kjennes ikke ut som han får i seg noe... Men det må han jo gjøre. Kan det være at jeg rett og slett overproduserer melk og at han overspiser??

Skrevet

Jenta mi på 3 uker er også sånn, har vært det siden fødselen. Har et par dager der hun er helt fin, og en dag der det kommer to-tre store doser både rett etter maten og etter en stund. Spurte helsesøster idag og for en uke siden for jeg sysn det virker så voldsomt, men det er helt normalt og ingenting å tenke på så lenge ungene våre vokser og legger på seg normalt, og ellers virker fornøyde. Hun sa det har med litt umodent "system" å gjøre, pluss litt overspising/kosespising(som jenta mi er fæl til - tror kanskje smokk blir løsningen) og litt mye luft (selv om hun raper etter hvert måltid). Skal høre med legen på 6ukerskontrollen dersom det ikke har blitt bedre, men som sagt sier de at det ikke er noe å bekymre seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...