Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei...Begynte å utventilere litt inne på en post her isted,og fant ut at det var bedre å blåse ut litt damp på en egen post istedet Hvorfor er så mange av oss så til de grader skamfulle over kiloene våre? Leser om igjen og om igjen om store damer som vegrer seg for å få kjeft fra lege/jordmor når vi skal på kontroller... Redd for å få kjeft når vi har gått opp to-tre kilo,- redde for at de skal dømme oss nord og ned pga overvekten vår. Er litt lei jeg nå. Har heldigvis en jordmor som er koselig og heller informativ når det kommer til vektsnakk. Hun er veldig søt når hun skal snakke om vekten min også : Pakker inn ordet feit i innpakningspapir som "formfull" stor" "frodig" etc. Veldig søtt Men, har opplevd å komme inn på en legevakt med problemer med øynene... Som ble en konsultasjon som pga dustelege endte opp i formaninger om at fedmen min ville hindre graviditet bla bla bla...At dette var ingenting å spøke med etc. Hallo,var der jo for problemer med øynene...? Nå er jo både øyne og graviditeten min i fin form,da De legene som ignorerer våre forklaringer på hvorfor vi er store, som ignorerer at vi evt sliter med å gå ned i vekt, som snakker nedlatende og frekt til oss om størrelsen vår...De kan ryke og reise og bør få passet sitt påskrevet. Dessverre blir vi vel såpass paff når noen snakker til oss så til de grader ovenifra og ned, at vi glemmer å kjefte tilbake. Men det får vi bli flinkere til. Om vi så veier 30 kg for mye. Er vi mindre verdt? Skal vi da bare finne oss i alt mulig? At alt er vår egen skyld og dermed kan "fagpersonell" tillate seg å snakke så nedlatende til oss som de bare vil,som om vi var barn? Jeg sier ikke at vi skal lulles inn i en søt verden hvor ingen skal si ifra til oss etc. Men, det er til de grader stor forskjell på en som snakker informativt til deg og en som bjeffer nedlatende og fullstendig ignorerer dine utsagn... Man skal da behandles som folk,samme om man er tung,tynn, blå eller prikkete? Og ikke minst ang graviditet...Da er man jo bekymret for alt fra før av,om ikke en lege skal stå der og si at fedmen din er roten til alt vondt og at skjer det noe gale så er det nesten bare kiloene dine sin skyld? ( Litt harskt sagt,vet det,men det virker jo som om enkelte helsepersonell gir det inntrykket ). Nei,vi må øve oss på å gå med løftet hode, på å si ifra om hva vi mener , på å kjefte tilbake, og manne oss opp til å skifte lege/jordmor om de er absolutt ufordragelige. Nemlig. Vi er fine nemlig! Og de fleste av oss er gjerne ikke snop-spisende sofaslaver heller? Det går an å være sunn selv om man har over 30 i BMI... Takk for å lese utblåsningen min Men syns bare det er for gale at en haug med fine store damer skal snike seg rundt hushjørnene og si unnskyld til verden for den de er. Fysj Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5426830-teite-og-ignorante-leger-for-%C3%B8rtende-gang-kjefting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå