Gå til innhold

Dere som tror dere lekker fostervann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er veldig mange her som lurer på om de lekker fostervann. Alle har samme symptomer, væske som er blank og nogenlunde luktfri.

Jeg får en følelse av at dette er veldig vanlig i svangerskapet og at det ikke er fostervann,men tynn utflod.

Er det noen her som har undersøkt det?

Og hva er evt resultatet?

Har jo samme greia selv,men har fått inrtykk av at dert ikke er noe uvanlig og engster meg ikke for at det kan være fostervann heller....eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellen på fostervann og utflod, er at fostervann er søtt og basisk, mens utflod er surt og alkaisk.

Du vil kunne lukte forskjell, hvis du vet hvordan utfloden din til vanlig lukter. Fostervann lukter søtt, og er blankt.

Men helt sikker vil du ikke kunne være før sykehuset har sjekket. De bruker sånn ph prøve, som slår ut som blå eller rød er det vel (?) for å kunne fastslå, samt at de tar ul for å måle dybden på vannet i livmoren. Ofte er det infeksjon, som feks sopp i skjeden, da kan lekkasjen avvises med en infeksjonsprøve. Den blir tatt på samme måte som klamydia test, en liten prøve fra skjeden. Er det infeksjon så behandles dette allikvel ikke tett opp til termin.

Skrevet

Det var et bra svar. Dette er noe jeg også har lurt på. Har jo tidvis så mye utflod at man kan begynne å lure (æsj).

Skrevet

Fikk beskjed fra jordmor og ta litt mellom fingrene hvis jeg var usikker.

Utflod er klisete og liksom henger litt igjen, mens det gjør ikke fostervann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...