nick_352242 Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har fulgt disse sidene en god stund, men ikke vært så flink til å skrive selv. Likevel...en utrolig støtte og hjelp å lese innleggene deres. Vi har fra før en IVF jente (f. april 06), og igår testet jeg igjen positivt på rugedag 9 (regner innsettingsdagen som første dag). Denne gangen har vi gjort IVM istedet for IVF. Dette er en ny metode for oss ufrivillig barnløse som bl.a Omnia i Oslo har startet med.Særlig vi med PCO skal være velegnet for denne behandlingsformen. Kort fortalt vil det si at man får en daglig dose hormoner i form av sprøyter (som ved IVF) fra og med 3. til og med 6. mens. dag og at eggene deretter tas ut ca. 1 uke etter et mensen har startet. Deretter modnes eggene et døgn før befruktning, og så er det innsetting 2 dager senere. Jeg hadde mye bivirkninger av sprayen under IVF forsøket, og var veldig glad for å slippe dette under dette forsøket. I det hele tatt er IVM en drøm sammenlignet med IVF, både ved at man slipper nedreguleringsfasen, og ikke trenger stikke mer enn 3-4 dager. Jeg hadde 1. mens dag i denne syklus 03.06, og kunne altså konstatere graviditet igår 20.06. Håper denne metoden som er i startfasen kan komme mange andre til del også.
litjpia77 Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Gratulerer så mye! Artig å høre at det blir barn! Håper du får et fint svangerskap.
Dronningen! Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Gratulerer, det ordner seg.... Har du en IVF- jente født i april 06? Blir ikke det litt slitsomt? To tette og en badehette.... Eller var det en skrivefeil? Hyggelig er det i hvert fall, kos dere!
nick_352242 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2006 Opps. Ganske riktig skrivefeil. Hun ble født i 05.
Dronningen! Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Jeg regnet nesten med det...... Var morsomt dette, jeg så for meg deg i en fødsel/amme/hormon/egg- steam! ha,ha
nusse 77 Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 gratulerer så mye:0) det er fint de fornyer seg og finner metoder som blir bedre og bedre:-) lykke til vidre:)))))))))))))))))))))))))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå