Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Er der noen som sluttet å røyke når de ble gravide som har begynt å røyke igjen? Jeg sluttet med en gang jeg fant ut at jeg ble gravid, men har etter hun er født begynt å små røyke litt, tar meg en røyk når jeg er på kafe eller sånn innimellom. Men får sånn skikkelig dårlig samvittighet for lille tulla. En skikkelig klump i magen!! Røyker ikke i nærheten av hun bare så det er sagt!! Hva synes der?
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har begynt å røyke igjen, men ikke i nærheten av han. Røyker ute. Nå ville ikke han ta pupp heller så han får erstatning så det er en av grunnene til at jeg falt tilbake tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Hvis du ammer er det jo innmari dumt av deg å røyke da. Men hvis du ikke ammer, og du ikke utsetter jenta di får passiv røyking og dessuten vasker hendene etter en røyk og før du steller henne er det strengt tatt kun deg selv du skader. Jeg sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid og har heldigvis ikke begynt igjen Jeg har nok vært heldig for jeg har ikke slitt med no røyksug etter at babyen ble født. Lykke til da
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Nei ammer selvfølgelig ikke!! Og hun utsettes absolutt ikke for noe passiv røyking
Gjest_1001 Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Man bør ha egen røykejakke, sånn at ikke barnet puster inn røyken som setter seg i klærene når du bærer på henne...
Gjest_1001 Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 har sluttet når jeg ble gravid og ikke røykt siden, men vet at når jeg kommer til å ta meg en øl igjen kommer jeg til å ta en røyk, men så lenge jeg ammer er det ingen fare for at jeg skal begynne igjen
mamsemumsen Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Det sies at man kan drikke en enhet alkohol dersom man ikke skal amme på flere timer (da går det ut av melka får babyen får det i seg). Det hender at jeg drikker et glass vin om kvelden. Er det ikke det samme med røyk? Eller blir nikotinen værende i melka???
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Kommer IKKE til å begynne igjen!! Synest at det var så pass kjipt å slutte at det gidder jeg ikke en gang til ;o) Deilig å være kvitt helsebremsen!!
Gjest_1001 Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 De sier at om man absolutt skal røyke når man ammer bør man gjøre det rett etter man har ammet slik at det er noen timer til neste gang. Tror det det hele 6 timer eller noe sånn (har jeg hørt for lenge siden og er sannelig ikke sikker lenger) før all nikotin er ute av kroppen. Men det må jo gå gradvis ut av kroppen, det er vel sikkert en grunn til at mangen har ett røykesug igjen 1 time etter siste røyk..
Lykkemamma <3 1pp Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 nikotinen går ikke helt ut av kroppen før 24 timer..de som ammer og røyker må først amme så ta seg en røyk og vente med en røyk til etter de har ammet igjen så babyen utsettes for minst mulig nikotin. Jeg sluttet å røyke for tre år siden da jeg ble gravid me nr 1. røyker kun på fest og klarer meg fint uten i hverdagen !
Corydoras Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Det er faktisk bedre å amme enn å ikke gjøre det når man røyker (Gro Nylander)
Tøydokke Anna Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå