Gå til innhold

Mistet i sen MA - gravid på ny.

TrippTrappTreskoen

Anbefalte innlegg

I februar mistet jeg i MA, 16+5 uker på vei.

Nå er jeg gravid igjen, med termin i februar.

Kan jeg spørre dere her inne om hva slags oppfølging dere har fått, mtp tidlig UL osv??

Jeg måtte mase meg til en legetime før den egentlige første svangerskapskontrollen.

Og når jeg ringte inn fordi det var friskt blod i utfloden (har vært det ca 3 ganger, IKKE etter sex) så fikk jeg bare høre at "det var sikkert bare normalt".

Greit nok at behovet for fysisk oppfølging ikke er så stor, men det er ikke så lett psykisk dette her.

Har fæle mareritt hver eneste natt om at jeg spontaborterer, føder bittebittesmå fostre osv...

Ikke så lett å prate om med hvem som helst....

Fortsetter under...

Først å fremst, gratulerer så mye med ny graviditet:-)

Jeg vet ikke så mye om oppfølging for jeg mistet i MA i midten av mai, og jeg har ikke blitt gravid igjen enda...

Men da jeg fikk småblødninger ringte jeg på legevakten, og der var det lite hjelp å få. Så jeg ringte direkte på sykehuset og fortalte hvordan ting var. Fikk beskjed om å se det ann til dagen etter, og beskjed om at det ikke var uvanlig med småblødninger. De var veldig beroligende å snakke med... Men hvis det fortsatt var småblødning dagen etter kunne jeg ringe de igjen. Og det gjorde jeg, og da kunne jeg komme inn med en gang til ultralyd. Der fant de desverre ut at det ikke var noe liv... Den lille hadde ikke vokst siden den var ca 6uker, og jeg skulle vært 11uker...

Så jeg tror jeg hadde prøvd å ringe direkte til sykehuset istedenfor legen jeg var jeg deg. Jeg fikk iallefall veldig god erfaring fra den samtalen jeg hadde med de der. De tok seg god tid, og vet hvordan vi har det når vi er bekymret. Fastlegen har jo alltid dårlig tid, og vet kanskje ikke så mye som de på sykehuset som har spesialisert seg innenfor svangerskap. Det er iallefall verdt forsøket om det er vanskelig hos fastlegen.

Ønsker deg masse lykke til, å håper den lille spiren din holder seg veldig godt fast!

Gratulerer med ny Graviditet:)

Du, jeg hadde mast meg til en ultralyd jeg. Det er sikkert helt vanlig med blødninger, men det er likevel utrolig slitsomt å ikke vite. Det er veldig dårlig av legen å avfeie deg med at "det er helt " normalt.. Jeg hadde en ma i slutten av januar i år, ble gravid på nytt og fikk da ul i 6 uke, da jeg kom tilbake i uke 10 var desverre barnet dødt(hadde ikke noen blødninger). Poenget er at legen min insisterte på at jeg var nødt til å komme tidlig på ul da jeg ble gravid i gjen, og det var veldig godt for meg!

Lykke til!!!

Heisan!

Jeg hadde en Ma 20 juni. Var 11+5 uker. Var på legevakten søndag 18, og forklarte at jeg hadde hatt brun utflod i to dager, og at magen virket så stram. Ble sendt hjem med beskjed om at dett ville sikkert gå bra. Mandag 19 ringte jeg legen, og hun rekviderte meg til spesialis samme dag, etter mye om og men fikk jeg mast meg til en akutttime hos spesialisten. Fikk beskjed etter innvendig ultralyd at det ikke var noen hjertelyd og at plommesekken var veldig liten. "fosteret" målte 11mm.

ble sendt opp til sykehus dagen etter. Da hadde blødningene økt og jeg hadde store smerter, som veer. Fikk utskrapning. Legen sa at jeg ville bli fulgt opp ved neste graviditet med tidlig ultralyd i uke 6 og 12. Dette er nok fordi jeg skal slippe å gå og engste meg, gikk tross alt i ca 4 uker med dødt foster inni meg. Merket at symptomene på graviditeten hadde minsket i et par uker, mindre ømme pupper, og ikke så tissetrengt, men jeg leste at det var ganske normalt, og at det ikke tydet på at noe skulle være galt. Noe som det var i mitt tilfelle. Jeg fikk også beskjed da jeg først ringte legekontoret, at alt sikkert var bra, o g at jeg bare måtte se det an et par dager, men jeg krevde innvendig ultralyd, gav meg ikke. Slitsomt å ikke bli tatt på alvor med en gang i en slik situasjon. Etter utskrapingen var det slitsom å bli sendt hjem den første dagen, følte et veldig tomrom. Men jeg prøvde å tenke på at det går nok bra neste gang, og at det er naturen sin måte å ordne opp på. En fattig trøst, men det hjelper litt å se framover....Og for hver dag som går så føler jeg det hele litt mere på avstand..Men føler meg "trøtt" etter det hele ennå, er jo bare ei uke siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...