Gå til innhold

Høyt symfysemål=stor baby???

Anbefalte innlegg

Ligger akkurat over det grønne feltet. er i uke 24(23+6) og målte 24 cm. Betyr dette automatisk at babyen kommer til å veie mye når den skal ut? vil ikke presse ut en alt for stor..hehe...Kan det variere ettersom tiden går? magen vokser jo i rykk og napp liksom...håper noen vet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5425664-h%C3%B8yt-symfysem%C3%A5lstor-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde framoverliggende livmor, unge som lå med rumpa rett utover, masse fostervann. ungen ble ikke særlig stor.

Dessuten - spiller ingen rolle om det er en liten tjukkas der inne som skal ut - det er str på hodet som avgjør om det blir hardt å få'n ut eller ikke :) Hvis symfysemålene dine er høye når det nærmer seg termin så får du ekstra UL (f.eks uke 36 som jeg fikk) for å utelukke at hodet er for stort.

Jeg hadde høyt symfysemål med førstemann. Han var 4070 når han ble født. Var ikke no problem å få han ut, tok litt tid da, men han kom ut på normalt vis:) Hodestørrelsen spiller visstnok en stor rolle. Han var normalt stor rundt hodet.

Hadde mye fostervann i tillegg tror jeg.

Annonse

Hei

Jeg er like langt på vei som deg, har det samme målet også 24.

Jeg har 2 barn fra før og lå langt over med begge to og de var 3960 og 4240 så de var jo ikke små, men fødselene var ikke ille over på 2 timer..

Jordmor sa at jeg sannsynligvis kom til å få en stor en nå også:)

I uke 24 lå jeg over det skraverte feltet på kurven, men på UL i uke 25 ble babyen målt til å være helt gjennomsnittlig med en stimert fødselsvekt på 3,6 kg. Uansett sier de jo at det er hodeomkretsen og ikke vekten som avgjør hvor vanskelig det er å presse babyen ut.

Jeg var hos jordmor i går og hun snakket om akkurat dette. Hun sa at hun har sett jenter med høyt mål som har født små barn og omvendt. Vi bærer barne så forskjellig. Det som er viktig for dem når det måler er at kurven utvikler seg normalt og ikke flater ut.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...