Susan*lillegutt og mini* Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 dere skal få aprilbarna til å sove på dagen? Her vil ikke Simen ligge i sin seng å sove,går ikke ann å legg han der som på kvelden for å sove.. Så må enten ligge i vogna,men det er heller ikke morro nå,får nå skal han bare sitte å se,så ender opp med at han er så trøtt at han bare sovner selv i fanget eller at jeg ligger på sofaen med han. I går sov han 5min i biln,det var alt fra vi stod opp i 8tiden,til han la seg i halv 8 tiden igår kveld..og nå vil han ikke sove i dag heller.. Hva skjer når han starter i bhg. da,hvis han ikke vil sove når han er hjemme...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hijo Skrevet 21. juni 2006 #2 Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, huff det kan bli veldig slitsomt i lengden når de ikke vil/kan sove.. Tarald sover kun i vogna si om dagen. I vinter ble det stadig vanskeligere å få ham til å sove i senga si på den tiden av døgnet. Så begynte han hos dagmamma etter påske, og nå sover han ute hver dag i oppmot 2 timer!! Vet ikke hvordan det blir i barnehagen til høsten, men søstra mi hadde stoore problemer i fjor sommer med å få gutten sin ( litt over 1 år da ) til å sove om dagen. Resultatet ble en trøtt og grinete unge pga manglende søvn.. Så fikk han plass i barnehage utover høsten, og vips så ble han DEN sovedokka; ) Han som også kun sov noen minutter i bilen begynte da å sove ca 2 timer i slengen i barnehagen. Aktivitetsnivået var jo blitt mye høyere, og da ble han veldig trøtt utover dagen. Husker søstra mi sa at det var som å få en helt annen gutt; ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 21. juni 2006 #3 Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, det merkes på humøret om de har fått for lite søvn! Venner som ikke har barn synes det styres mye med søvnen, men alle foreldre vet at det gjør mye fra eller til for hvordan resten av dagen blir. Lillegutt sover ute i vogna, med smokk i munnen og Ole Brumm i armkroken. Jeg ruller vogna frem og tilbake til han sovner. Av og til vil han bare reise seg og sitte og se, og da er jeg så slem at jeg holder ham rolig liggende til han sovner. Det tar noen få minutter å få ham til å sovne slik, og han sover i 2 timer. MEN: Han nekter plent å sove andre steder enn på verandaen her hjemme. Jeg har prøvd mange ganger å få ham til å sove når vi er f.eks på kjøpesenter, men det går rett og slett ikke. Når jeg har ærender, må jeg sørge for å være hjemme igjen til sovetiden hans. Det blir ikke mye tid til klesbutikker og prøverom, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nneliten Skrevet 21. juni 2006 #4 Del Skrevet 21. juni 2006 Som hijo sier over her, tror jeg nok dette vil kunne endre seg når han begynner i barnehagen. Det blir mange inntrykk, mye aktivitet og støy - så de minste har som oftest behov for en hvil i løpet av dagen. Det kan jo også endre seg fra den ene dagen til den andre når dere er hjemme. Barn er forskjellige og har forskjellig søvnbehov, så det finnes vel heller ingen fasitsvar. Sondre sover som oftest to ganger i barnehagen, vel en time hver gang. Da sover han ute i vogn. Når han er hjemme kan han enten sove ute i vognen eller inne i sengen sin. Han følger vanligvis samme sovemønster hjemme som i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. juni 2006 #5 Del Skrevet 21. juni 2006 siden vi har gått over på en lur til dagen så er matilde rimelig trøtt når klokka nærmer seg Lur, men sånn har det jo ikke alltid vært. har frem til nå sovet i vogna på dagtid, og da har jeg tatt på henne selen som er i vogna (så hun ikke kan sette seg opp eller dette ut av vogna), gitt henne smokk og bamse og gått ut av rommet (gangen). de gangene hun ikek har villet har jeg tatt en slags ferber (som under innlegget til stakkars frustrerte @nneliten), men hvis hun da ikke har sovnet innen en halvtime/tre kvarter så har jeg "gitt opp" og heller prøvd en powernap senere på dagen. senest i dag fant jeg ut at kjøpesenter IKKE er stedet for å sove for lillemor. var trøtt, alt lå til rette for at hun skulle sovne (hadde til og med helseteppe over kalesjeåpningen), men hun holdt seg jammen våken i over to timer! gikk hjem, la henne i senga og hun sovnet øyeblikkelig. fikk sove i en time og et kvarter (kan jo ikke sove til sene ettermiddagen heller, vil jo ha henne i seng på kvelden), og nå i kveld holdt hun faktisk på å sovne på stellebordet! ang bhg så vil jeg tro at det ordner seg selv. uten at jeg har erfaring, så vil jeg tro (håpe) at han vil bli litt tatt av strømmen (når alle de andre barna legger seg fint). jeg bekymra meg for matildes soving hos mamma (som er barnevakt for tida), men hun sovnet faktisk lettere der enn hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå