Gå til innhold

UL 6+6

mizzchris

Anbefalte innlegg

hei idag har jeg vært på UL er 6+6 og spiren var 1,48cm :) så det var morro, fikk også med meg bildene av den lille "bønna" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi!! var den så "stor??"..... var også i dag 6 + 4 og spiren var hos meg 24 mm tror jeg det stod :S kanskje jeg så feil da, hun sa jo ingenting... hm... :)

koselig uansett..;) kjempekos å se den lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vi se... =)

Jeg skal i neste uke.. 6+4.

4+4 så vi kun fostersekken på 3 mm trur jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være lenger på vei... et embryo i uke 6 er mellom 4-8 mm stort....

Sikker på at du ikke er i slutten av uke 7, for da er fosteret ca 9-14 mm Ditt foster var jo 14.8 mm i dag, dvs ca uke 7, begynnelsen på uke 8..... (om det var 1.48 cm mener jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sto på UL bildene at fosteret er 1,48mm er ikke det 1cm og 48 mm da? eller er jeg helt på jordet, han sa jeg var i 6 uke, men jeg tror jeg er i slutten av 7 uke:) hva er riktig tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss han sa 6 uke, så har han peiling på at det er det som stemmer.. :P

Men synes det hørtes veldig mye ut... sikker på at det var det det stod? regner med du er sikker..;) hehe.. men ja... tror du er 6 uker på vei viss det var det han sa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det står på bildet at den er 1,48 cm. nei altså han regna ikke ut no ny termin eller noen ting han sa bare du er ca i uke 6 i forhold til et gammelt bilde han hadde liggendem,men ringte en anne UL lege og han sa jeg var i slutten av uke 7 begynnelsen av uke 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det rette er slutten av uke 7, begynnelsen av uke 8. Jeg var på UL 6,4 og da va str. 7,9mm. Det hørtes veldig stort ut med 14,8mm i uke 6 ja!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei huff... nå så jeg hvor surrete jeg er..:P hehe

24 mm er jo 2,4 cm altså var min større en din.... men altså... legen sa med stor sikkerhet at mitt foster var i uke 6.. så da må jo dette stemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hjelpe meg... jeg må hvertfall ha sett feil.. for dette kan ikke stemme.:P mine mål tilsvarer 9 uker å det er jeg hvertfall IKKE!! ;)

hehe... så da fikk jeg nok ikke med meg det korrekte målet..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL når jeg var 6+2...da var spiren 5 mm (skulle vært ca 6 mm sa gynekologen...men vanskelig å måle helt riktig når den er så liten.)

I dag er jeg 7+2 og den lille spiren var blitt 11 mm. Dette passet helt med hvor langt jeg er kommet sa gynekologen.

Disse målene stemmer også med dt som står i svangerskapsbøkene.

Synes spirene deres var litt store for å være så "lite" på vei.

Så enten må dere ha fått oppgitt feil mål....eller så må dere være lenger på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror jeg er 7 uker på vei, mulig 8, og det tilsvarer jo likt med målene på embryoet:) har lagt ut bilder på våre album under navn mizzchris der kan dere se selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL bildet så 6 uker ut, uten at jeg skal uttale meg som noen ekspert.. ;) hehe... men veldig likt mitt... vet ikke om det syns bedre "live" slik at det egentlig er mer detaljert..? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så detlajert igrunn,men i live så ser man målene, og de kryssene fra hodet til halen liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRL tabellen som min GU bruker stemmer overens med mine mål i alle fall... Og i følge den er 11mm 7+1, så det høres jo veldig riktig ut:=)

Men så små marginer nå, at jeg tror det er viktig å ikke henge seg opp i en dag eller tre:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste blir jo satt enten frem eller tilbake ved ordinær ul da... Men ikke vet jeg, håper bare alt er bra jeg:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere vært på UL så tidli. Trodde ikke det var normalt. JEG VIL OGSÅ PÅ UL. hihi ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tidlige Uler fordi jeg hadde en MA i november som ikke gikk bra i det hele tatt. Norsk helsevesen på sitt dårligste, får derfor oppfølging nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på tidligere UL pga tidligere SA;) men hvis du absolut vil se den lille kan du ringe en UL lege selv, det er ikke dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...