Gå til innhold

Når fortelle storesøster??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min er helt sprekkferdig etter å fortelle firåringen at hun skal bli storesøster...Jeg holder litt igjen. Jeg gleder meg jo også til å fortelle henne, hun har mast lenge:-) Men jeg er bare fem uker på vei, og for det første er det så trist for henne om det skulle gå galt. For det andre blir ventetiden så veldig lang.

Hva mener dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vi venter til ferdig med 12 uker. Da skal vi fortelle det til samboeren min sin sønn på 9 år. Har vært til tidlig UL, så vi har sett hjerte og at knøttet vokser som den skal : )

Har hatt 2 SA (ca uke 6-8), og er kjempegla vi ikke hadde fortalt det til han da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid med min tredje og magen min var kommet veldig. Har et par venninner som er gravide som sønnen min har vært veldig fasinert av pga den store magen som det er en liten baby inne i... Så når jeg var 10uker på veg kom sønnen min til meg og spurte om det var en baby inne i magen min også siden den var blitt så stor. Så søt liten gutt, og jeg ble helt satt ut av spørsmålet. Så mannen min å jeg så på hverandre og fortalte at ja, det er riktig at det er en baby inne i der, men det er veldig lenge til at den kommer... Så gikk det nesten en uke til, og da fant vi ut at den lille ikke hadde et hjerte som slo. Så det endte i en MA i uke 11. Vi har valgt å ikke si noe til sønnen vår om at det har gått galt, og håper at en ny spire sitter snart igjen... For små barn har jo ikke tidsbegrep... Men om det ikke går med det første, så må vi nesten fortelle han det da... Men han har ikke spurt noe mer om babyen enda iallefall.

 

Men mitt råd er iallefall å vente så lenge som mulig. Helst til etter 13uker tror jeg. Vi hadde jo en situasjon for et par uker siden hvor jeg hadde litt vondt i magen. Og da kommenterte sønnen min at da hadde sikkert babyen i magen min vondt også... Uff, det er leit, og vanskelig synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...